اعضای کمیتۀ گزینش فهرست نهایی نامزدان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی را به اشرف غنی سپردند.

فهرست نهایی نامزدان عضویت در کمیسیون‎های انتخاباتی به رییس‌جمهور غنی رسیدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اعضای کمیتۀ گزینش، عصر دیروز در دیدار با محمد اشرف غنی فهرست نهایی نامزدان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی را به آقای غنی سپردند.

در این فهرست که در رسانه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که ۲۱ نامزد برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات و ۱۵ نامزد برای عضویت در کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نهایی شده اند.

پس از آن که کمیته گزینش به تاریخ ۱۷ میزان به گونه رسمی به کارش آغاز کرد، این کمیته اسناد بیش از یک هزار متقاضی عضویت در کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی را دریافت و مورد بررسی قرار داد.

کمیته گزینش پس از بررسی اسناد متقاضیان در چند مرحله با آنان مصاحبه و گفتگو کرده و در پایانی لیستی از نامزدان عضویت در کمیسیون های انتخاباتی را به ریاست جمهوری سپرده است.

اکنون رییس جمهورغنی صلاحیت تایید و یا رد این نامزدان را دارند تا شماری از آنان به عنوان کمیشنران جدید در کمیسیون های انتخاباتی راه یابند. 

در همین حال در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس‌ جمهورغنی از اعضای کمیتۀ گزینش که با دقت و شفافیت کامل روند نهایی‌سازی لیست نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را به ‌پیش برده‌اند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور افغانستان تأکید کرده که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از میان نامزدان در فهرست نهایی، با دقت و شفافیت کامل انتخاب خواهند شد.

آقای غنی، نهایی‌ شدن فهرست نامزدان کمیسیون‌های انتخاباتی را یک قدم مهم برای رسیدن به مرحلۀ برگزاری انتخابات دانسته است.

بر اساس خبرنامه، در دیدار اعضای کمیته گزینش با رییس جمهور، محمد سرور دانش معاون دوم رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، فرید حمیدی دادستان کل و تادامیچی یاماموتو نمایندۀ خاص سر منشی سازمان‌ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشتند.

پیشتر رییس جمهورغنی در دیدار با اعضای کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرده بود که هر گونه مداخله سیاسی در روند کاری این کمیته جرم است و مجرم مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع بخدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار