پارچه بافی در سرایان که از دو سال پیش احیاء شده، اکنون در مسیر توسعه و ترویج قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود دوسال پیش رشته پارچه بافی در سرایان احیاء و تاکنون دوره های مختلف آموزش در سطح شهرستان برگزار شده است.

عرب افزود:در حال حاضر در شهرستان سرایان 24 کارگاه تولید پارچه و حوله،دایر است و خرید تضمینی تولیدات این رشته در شهرستان انجام می شود و تولیدکنندگان و هنرمندان از این بابت نگرانی ندارند.

وی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی،ترویج مشاغل سنتی که از بازار مصرف خوبی نیز برخوردار هستند و کمک به اقتصاد خانواده ها،آموزش و ترویج رشته هایی مثل پارچه بافی و چادر شب بافی، سرمه دوزی، جاجیم بافی، تولیدات چرمی و سایر تولیدات در برنامه کاری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: با برگزاری دوره های آموزشی در رشته حوله بافی ، تولیدات این رشته در سطح شهرستان گسترده تر شده است و اقدامات خوبی نیز برای سایر رشته های بومی و سنتی منطقه در دست اقدام است.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.