چمران مطرح کرد:

نبود زمین و کمبود درآمد مهم‌ترین علت مهاجرت روستاها به شهرهاست/ باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشیم

رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه نبود زمین و کمبود درآمد از مهم‌ترین عواملی است که باعث مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

نبود زمین و کمبود درآمد مهم‌ترین علت مهاجرت روستاها به شهرهاست/ باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به دستور جلسات این اجلاس اظهار داشت: امروز تفاهم نامه‌ای با طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور به امضاء رسانده‌ایم که بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است که شوراها و جهاد دانشگاهی خدمات متقابلی در حوزه آموزش و پژوهش به یکدیگر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین محورهای صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بحث کمبود آب و خشکسالی مطرح شده است، افزود: موضوع سموم و کودها، خریدهای تضمینی در کشاورزی تأمین آب و سیستم‌های صنعتی و غیره از مهم‌ترین موضوعاتی بود که وزیر جهاد کشاورزی در صحن مجلس به آن پرداخت.

رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر ما برای آبیاری، سیستمی جایگزین سیستم‌های صنعتی نکنیم در کاهش مصرف آب صرفه‌جویی نکرده‌ایم.

چمران اضافه کرد: برای آبیاری می‌توانیم سیستمی صنعتی جایگزین سیستم آبیاری برق‌آبی کنیم و 50 درصد در آب کشاورزی صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی و اهمیت اشتغال در روستاها که مانع حاشیه‌نشینی می‌شود، یادآور شد: امروز حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات کلان‌شهرها به حساب می‌آید به همین دلیل باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه برخی از شهرهای کشور بیش از یک میلیون نفر حاشیه‌نشین دارند، گفت: حاشیه‌نشینی معضلات متعددی از جمله اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

چمران با بیان اینکه مهاجرت‌ها امروزه به دنبال نبود زمین و خشکسالی‌های متعدد و کمبود درآمد بوده است، تصریح کرد: دلایل متعدد از جمله این عوامل باعث می‌شود مردم روستاها به حاشیه شهرها بیایند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم این معضلات را از بین ببریم باید به صورت پایه‌ای مانند ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و اشتغال‌زایی مبتنی بر درآمدزایی اقدام کنیم.

وی گفت: تا زمانی که اشتغال در روستاهای ما وجود نداشته باشد این چرخه حاشیه‌نشینی متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار