مدیر عامل جدید تیم فوتبال سردار آخرین وضعیت این تیم پرهوادار در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را برای ورزش دوستان بوکانی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛بعد از کناره گیری مدیر عامل سابق تیم فوتبال سردار بوکان به علل گوناوگون آزاد آفریدون توانست با رای هیئت مدیره این باشگاه بر صندلی مدیر عاملی دومین نماینده استان آذربایجان غربی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور بنشیند تا بتواند با برنامه های مدون از مشکلات سردار بکاهد.

حال بعد از گذشت 10 روز از تنفیذ حکم مدیر عاملی آفریدون، وی در گفتگوی به تشریح آخرین وضعیت سردارپرداخته است که متن کامل آن در زیر می اید:

وضعیت تیم سردار شهرداری بوکان را قبل و بعد از حضور خود به عنوان مدیر عامل چکونه می دیدید؟

 قبل از هر چیز بر خود واجب میدانم از طرف مجموعه ی تیم سردار بوکان، تشکر ویژه ای از هواداران پرشور سردار داشته باشم که در این دو بازی اخیر به مانند گذشته، تیم مردمی سردار را همراهی کرده اند.

از هیات مدیره ی مجموعه ی سردار نیز که بنده را قابل دانسته و مسئولیت خطیری را به اینجانب سپرده اند سپاسگذارم.

مدت ده روز از سپردن مدیریت تیم سردار بوکان به اینجانب میگذرد، روزهای سختی که هر ثانیه ی آن مالامال از مسئولیت و تعهد بوده و خواهد بود.

شعار بنده بدون شک در ابتدای قبول این مسئولیت شفاف سازی، بیان واقعیتها، ارائه ی راه حلها و عملی نمودن راهکارها با کمک همه ی ارگانها، نهادها و مسئولین عزیز بوده است.

متاسفانه زیرساختهای اساسی و بنیادی برای مدیریت یک تیم فوتبال در بوکان در سطح دسته دوم کشور تا به امروز عملی نشده است، زیر ساختها و اهداف تیمداری تعریف نشده و علیرغم تجربه فصل قبل، امسال تیم سردار با وعده های شهرداری بوکان پا به عرصه ی بازیهای دسته دوم گذاشت.

از ابتدای این فصل، هزینه ها و انتظارات و واقعیتها تعریف نشده و با اما و اگرها روزهای سختی سپری شده است.

در زمان تحویل تیم سردار به اینجانب، شرح وظایفی در چارچوب قوانین عرف بر فوتبال کشور به مسئولین تیم ابلاغ نشده بود.

هواداران در تیم سردار بوکان چه چایگاهی دارند؟

امروز هوادار به افزایش قیمت بلیط گلایه مند است که بحق و بجاست، تا به امروز شفاف سازی در خصوص صرف هزینه ها به مردم ارایه نشده است.

کمک مالی از سوی هوادار حتی با خرید بلیط باید محترم شمرده شود، هوادار باید در جریان مسیر هزینه ها و راه و اهداف تیم باشد اما هوادار در جایگاه خود و با شرح وظایف مشخص میبایست تعریف شود.

هوادار چنانچه به مسیر هزینه ها و اهداف تیم اگاه باشد از کمک مالی نیز دریغ نخواهد کرد کما اینکه در سابق هوادار یک پای تامین هزینه های تیمها بوده اما امروز مسایل و مشکلات را از هوادار پنهان کرده و هر روز شاهد حواشی عجیبی از زبان دوستداران هستیم.

چه برنامه های را در دستور کاری خود برای تیم سردار دارید؟

اول از هر چیز به دنبال معرفی نام سردار در فوتبال کشور هستم زیرا متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی برای فرا منطقه ای کردن نام سردار انجام نشده است، سردار میتواند در سراسر ایران اسلامی هوادار داشته باشد،

با توجه به وضعیت موجود برنامه های کوتاه مدت بنده در 3 حوزه مدیریت هواداران، مدیریت مالی، مدیریت اداری قابلیت اجرایی دارد اما لازم میدانم به اختصار و به ترتیب هم برنامه ها هم موانع و هم راهکارها را به اطلاع برسانم.

در حوزه مدیریت هواداران، خوشبختانه و با افتخار هواداران سردار بوکان زبانزد خاص و عام بوده و در این مدت بمانند گذشته تیم سردار و مجموعه باشگاه را همراهی کرده اند.

امروز هوادار با عشق و علاقه ساعتها زودتر به ورزشگاه امده و ساعتها راه شهرها را پیموده تا شور و شعف خود را نشان دهد.

با حضور هواداران در شهر های سنندج، کرمانشاه، مهاباد، ایلام، تهران و ... میتوان سردار را فرا منطقه ای دید.

امروز باید واقعیتها را به هوادار گفت و انتظارات را معقولتر نمود و از سوی هوادار را با مسایل فنی و کاری باشگاه عجین ننمود چرا که هر شخصی در جایگاه خود بایستی بکار خود بپردازد.

در حوزه ی مدیریت مالی، سردار لبریز از مشکلات است، متاسفانه از ابتدای فصل تا به امروز برابر واریزی شهرداری مبلغ 135 میلیون تومان به تیم تزریق شده است و شنیده ها حاکی از هزینه 400 میلیونی تیم تا این برهه زمانی است.

از مبلغ 400 میلیون هزینه شده فقط و فقط مبلغ 25 میلیون تومان به بازیکنان تیم رسیده و دیگر هزینه های انجام شده در حال بررسی میباشد.

عواید حاصل از بلیط فروشی نیز مبلغی در حدود 30 میلیون تومان بوده که فقط مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار تومان ان به بازیکنان تیم سردار رسیده است.

ارگانهای متعهد تا کنون چه کمکی به سردار انجان داده اند؟

شهرداری بوکان متعهد به تیمداری شده و شورای شهر در این راستا تا به امروز مصوباتی را به فرمانداری محترم بوکان ارسال و نتیجه ی این مصوبات تنها کمک 35 میلیونی به تیم سردار بوده است.

 مصوبه عواید حاصل از فروش دو واحد اپارتمانی نیز در حال اقدام و با نظر مسئولین محترم برای کمک به تیم سردار در نظر گرفته شده، حدود 2 ماه از این مصوبه گذشته و هنوز هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است و اگر انجام شده تحقق نیافته است.

برابر انچه که به بازیکنان و کادر فنی سردار قول داده شده می بایست تا 15 مهر ماه حدود 30 درصد قراردادها پرداخت میشد اما امروز تنها 10 درصد از قراردادها پرداخت شده است که 7 و نیم درصد آن به صورت قرضی به این تیم داده شده، با این شیوه و طریق و با این وعده و وعید نمیتوان انتظار داشت که مجموعه بازیکنان و مربیان سردار انگیزه ای برای کسب نتیجه داشته باشند.

چه راهکار های برای برون رفت از این مشکل دارید؟

در این مدت کوتاه به جذب چند اسپانسر میتوان اشاره کرد که امیدواریم با شفاف سازی هزینه ها و اعلام آن به عموم مردم، در اینده نزدیک شاهد جذب اسپانسرهای دیگر باشیم.

هر چند راهکارهای فراوانی نیز برای تامین هزینه ها در این برهه زمانی پیش روی شهرداری بوکان است که تنها با همراهی مسئولین بالا رتبه قابل تحقق است.

امروز اگر تیم سردار دو بازی پشت سر هم را نتیجه میگیرد باید با اهنگ این تیم به جلو رفت و انتظارات معقول بازیکنان و مربیان را فراهم نمود.

شهرداری قول مساعدت مالی به مجموعه سردار را کتبا و مصوبا اعلام نموده اما عملا این مصوبات تا به امروز به نتیجه نرسیده است و این نمیتواند پاسخی قانع کننده برای مجموعه ی سردار شهرداری باشد.

چه برنامه ای برای شفاف سازی هزینه کرد ها در تیم سردار داید؟

از دیدگاه بنده، تنها سه سر فصل برای هزینه های سردار قابل قبول است. تامین هزینه های اغذیه، قراردادها و سفرهای تیم.

هر گونه هزینه ای غیر از این سه سر فصل به هیچ عنوان از کسی قابل قبول نخواهد بود و پرداخت نخواهد شد.

چه برنامه ای برای شفاف سازی هزینه کرد ها در تیم سردار داید؟

مردم و هواداران و مسئولین مطمن باشند مجموعه هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه بدون پرده به مسایل مالی ورود پیدا کرده و با شفافیت هر چه تمامتر مسیر هزینه ها را اعلام خواهند کرد.

چه برنامه های در حوزه مدیریت اداری سردار دارید؟

در حوزه مدیریت اداری، شرح وظایفی برای کادر اداری سردار تعریف نشده است، سرپرستان سردار امورات دیگری را انجام داده و در جایگاه واقعی خود نیستند.

سرپرستان بر اجرای وظایف خود دقت وافر داشته باشند چرا که خطاها و عملکردهای موفق هر دو  زیر ذره بین است و هیچ گونه کم کاری قابل قبول نمیباشد.

هر چند مجموعه سرپرستی تیم را دوستان صادق و شریفی اداره میکنند و تا به امروز تلاش وافری داشته اند اما انتظار میرود منبعد در جایگاه واقعی خود برای سردار و مجموعه ان در تلاش بیشتر باشند.

شنیده ها و حواشی حاکی از عدم اعزام تیم سردار به سمنان به گوش میرسد ایا چنین موضوعی واقعیت دارد؟

کادر فنی و بازیکنان سردار با قول و وعده هایی مسیر بوکان را انتخاب کرده اند و تا به امروز این مطالبات تحقق نیافته و عملی نشده است، مطمئنن همه مجموعه سردار نسبت به کادر فنی و بازیکنان انتظاراتی از بابت نتیجه گیری داشته و متقابلا مجموعه کادر فنی و بازیکنان از ما انتظاراتی خواهند داشت.

انتظارات مجموعه بازیکنان و کادر فنی بحق است بازیکن در بلاتکلیفی مالی باشگاه تمرکز خود را برای بازیها از دست داده و درگیر مسایل مالی موجود هستند.

در شرایط حاضر و در وضعیت کنونی می بایست مسئولین محترم شهرداری و فرماندار دلسوز و ورزش دوست بوکان اقدامات عملی برای تحقق خواسته های کادر فنی و بازیکنان از لحاظ مالی را مهیا نموده و این اهنگ را قطع ننموده و مطمنا با تدابیر مدبرانه از سوی شهردار و فرمانداری برای این مقطع زمانی در دو روز اتی اندیشیده میشود.

در پایان اگر سخنی دیگری مانده بفرمایید:

ضمن تشکر از کانال وزین سردار شهرداری بوکان با مدیریت جناب اسماعیل تیزرو، امروز فوتبال دغدغه همه ما بوده و خواهد بود و مسلما انتظار میرود همه عزیزان دست در دست هم مشکلات مالی این تیم را برای این مقطع زمانی حل کرده و با عمل به تعهدات خود هر کسی در جایگاه خود برای سردار در تلاش باشد.

امیدواریم ماحصل تلاش همه عزیزان در تمام ارگانهای مرتبط که بی شک ختم به تعالی روح بزرگ ورزش، اسایش و رفاه عمومی، صرف هزینه های منطقی در مسیری پاک و هدفمند، پاسخ مطالبات بحق مردم فوتبالی بوکان خواهد بود در آینده نزدیک در سایه ی الطاف نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و با همراهی و همکاری و تحقق خواسته های هواداران، بازیکنان و مربیان تیم سردار شاهد روزهای خوبی برای مجموعه ، هواداران، بازیکنان و مربیان و دست اندرکاران امر باشیم. ان شاء الله

گفتگو: اسماعیل تیزرو


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.