ساری؛

دستگاه کارنده‌ کشت کلزا در اختیار کشاورزان

سازمان جهاد کشاورزی مازندران 50 دستگاه کارنده‌ کشت کلزا در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز موسی‌نژاد رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 50 دستگاه کارنده کشت کلزا سهمیه مازندران بود که به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود : 51 کشاورز برای دریافت کارنده ثبت‌نام کردند که 29 دستگاه تحویل متقاضیان شد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت کارنده‌های کشت کلزا 15 میلیون تومان است که 50 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و بقیه از سوی متقاضی پرداخت می‌شود.

پرویز موسی‌نژاد با بیان اینکه آموزش سرویس‌دهی و راه‌اندازی دستگاه‌ها از سوی کارشناسان اداره فناوری‌های مکانیزه انجام شد، افزود : 120 دستگاه خطی‌کار از محل خط اعتباری مکانیزاسیون خریداری شد که برای کشت مکانیزه در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی گفت : 15 هزار هکتار از اراضی گندم در استان با استفاده از خطی‌کارها کشت می‌شود که این افزایش سطح نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر است.

وی افزود : کشاورزان برای دریافت خطی‌کار به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند تا برای دریافت تسهیلات خرید به بانک کشاورزی معرفی شوند چرا که کشت با استفاده از خطی‌کار کاهش هزینه تولید، کاهش سختی‌کار و افزایش عملکرد و درآمد اقتصادی خانوار را به همراه دارد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : با استفاده از خطی‌کار، بذر در عمق مناسب کشت می‌شود، مقدار بذر قابل تنظیم است و بر اساس ارقام و وزن هزار دانه کالیبره می‌شود و تراکم و سطح سبز یکنواخت است.

پرویز موسی‌نژاد افزود : استفاده از خطی‌کارها کاهش هزینه کارگری، کاهش مصرف سوخت و استهلاک ماشین‌آلات و افزایش 20 درصدی عملکرد را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.