بسته اقتصادی این هفته به بررسی افزایش نرخ بیکاری و میزان حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار این حوزه طی هفته گذشته می توان به تفسیر های متفاوت بانک ها از نرخ سود اشاره کرد؛ همچنین بررسی چگونگی اعطای وام به کارکنان بانک ها و افراد عادی نیز از دیگر گزارش های مهم این هفته بوده است.

طبق گزارش های روزانه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، تا صبح چهارشنبه(19 آبان ماه) 15 میلیون و 900 هزار خانوار شامل 53 میلیون نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت داشته اند.

گفتنی است طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار نرخ بیکاری افزایش داشته و این شاخص نسبت به تابستان گذشته 1.8 درصد و نسبت به بهار 95 معادل 0.5 درصد افزایش یافته است.


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آنکه بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات را 18 درصد اعلام کرده، اما برخورد های متفاوت از سوی بانک ها برای نحوه محاسبه سود بانکی صورت می گیرد.

بسته



با توجه به منابع در دسترس بانک ها برای اعطای وام به اقشار مختلف جامعه، لزوم نظارت بیشتر در این امر از سوی نمایندگان مجلس پیشنهاد می شود.
بسته



هر روز با سرشماری نفوس و مسکن
بسته
رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز (15 آبان ماه)، 12 میلیون و 700 هزار خانواده ایرانی، شامل 42 میلیون و 300 هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.


رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز( 16 آبان ماه) 13 میلیون و 600هزار خانواده ایرانی، شامل 45 میلیون و 200 هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.


رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز( 17 آبان ماه) 14 میلیون و 400 هزار خانوار که شامل 47 میلیون و 800 هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز (18 آبان ماه) 15 میلیون و 100 هزار خانوار شامل 50 میلیون و 300 هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.


رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز(19 آبان ماه) 15 میلیون و 900 هزار خانوار شامل 53 میلیون نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.



بر اساس اعلام مرکز آمار،نرخ بیکاری حکایت از آن دارد که این شاخص نسبت به تابستان گذشته1.8 درصد و نسبت به بهار 95 معادل 0.5 درصد افزایش یافته است.

بسته






انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار