شبکه سی ان ان، نامزدهای تصدی پست مشاور ویژه رئیس جمهور منتخب آمریکا را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون سی ان ان گزارش داد: پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، حالا زمان آن فرارسیده است که او تیم خودش را مشخص کند. ترامپ برای این منظور حدود هفتاد روز فرصت دارد.

 یکی از مسئولیتهای اصلی در دولت ترامپ، مسئولیت امور دفتر رئیس جمهور است. از این منظر، انتخاب رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید بسیار مهم است. او به تشکیل گروه مطرح برای انتقال قدرت و مشخص کردن ترکیب هیئت دولت کمک شایانی می کند. 

در واقع، وی مشاور ویژه رئیس جمهور نیز خواهد بود و مسئولیت امور را در کاخ سفید برعهده داشت. برای تصدی این مسئولیت نام دو نفر مطرح شده است. یکی از این دو نفر، «استیو بانن»  است. گفته می شود خود ترامپ ترجیح می دهد وی رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید باشد. او یکی از مسئولان اصلی ستاد انتخابات ریاست جمهوری ترامپ بود. وی در رقابتهای انتخاباتی ترامپ، کاملا همراه و همگام بود تا به کاخ سفید برسد.

 اما شماری دیگر از همراهان ترامپ می گویند، استیو بانن برای تصدی این مسئولیت، گزینه بسیار بدی است؛ زیرا او از تشکیلات رسانه ای است که به شدت با جمهوری خواهان و تشکیلات آنها مخالف است و به منزله اژدری است که این تشکیلات را نشانه می گیرد.

سی ان ان اعلام کرد: ترامپ در دوره مسئولیت خودش باید با جمهوری خواهان تعامل داشته باشد تا کارهایش را در کنگره پیش ببرد و طرحهایش را به تصویب برساند و برای این منظور لازم است رئیس دفتر رئیس جمهور با رئیس مجلس نمایندگان و سنا تعامل جدی داشته باشد و در نتیجه انتخاب چنین گزینه ای برای همراهی در کاخ سفید، می تواند مشکل آفرین باشد. 

گزینه دیگر برای تصدی این مسئولیت، «راینس پریباس،» رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان است. او نیز در پیروزی ترامپ نقش بسیار بسیار زیادی ایفا کرده است. رابطه او با ترامپ به اندازه رابطه بانن و ترامپ صمیمی نیست،  اما بی تردید، روابط آنها از حدی که بسیاری از ناظران تصور می کنند صمیمی تر است.

 افراد مطلع در واشینگتن می گویند درباره انتخاب راینس پریباس برای تصدی این مسئولیت، نوعی اجماع و اتفاق نظر بهتری در مقایسه با بانن وجود دارد؛ زیرا او در واشنگتن بوده و با فضای سیاسی و اعضای کنگره آشنا است و به بسیاری از اعضای جمهوری خواه برای پیروزی در کنگره کمک کرده است و در نتیجه می تواند تعامل بیشتری با آنها داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار