امام جمعه تبریز:

نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد دولت مردانشان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فضا و نتیجه انتخابات آمریکا را نشان دهنده نارضایتی مردم این کشور از عملکرد دولتمردان خود دانست.

 نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد دولت مردانشانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از تبریز ؛آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود:مردم آمرکیا  از میان 2 نامزد بد و بدتر مجبور به انتخاب یکی بودند و بیشتر مردم آمریکا با این انتخاب نشان دادند که هیچ انتظار مثبتی از انتخابات ندارند.
امام جمعه تبریز فساد اخلاقی و مالی هر 2 نامزد را نشانه ای بارز و برجسته از فاسد بودن ساختار سیاسی آمریکا و نظام سرمایه داری ارزیابی و پیروزی ترامپ در این انتخابات را به معنی خسته شدن مردم از سلطه جویان جریان سیاسی و رسانه ای حاکم بر این کشور بیان کرد.
وی یادآور شد : انتخابات  اخیر آمریکا هیچ تاثیر و تغییری در رویکرد اسلام ستیزی دولتمردان واشنگتن ندارد.
به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری  این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدهپدیده ای کم نظیر در تاریخ انتخابات این کشور بود  و بدون تردید هر کدام از 2 نامزد دموکرات و جمهوری خواه به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شدند، سیاست اسلام ستیزی و مقابله با جهان اسلام آنها تفاوتی با یکدیگر نداشت، زیراکه آنها به طور ذاتی عقد اخوت با صهیونیست های غاصب بسته اند.
شبستری با اشاره به احتمال ایجاد تغییرات در توافق نامه برجام از سوی دولت جدید آمریکا، گفت: معلوم نیست رئیس جمهور جدید این کشور نسبت به برجام چه اقدامی انجام دهد، اما بعید هم نیست تغییراتی در این رابطه صورت پذیرد.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: چنانچه دولتمردان جدید آمریکا در مساله برجام تغییراتی ایجاد کنند، به طور قطع جمهوری اسلامی ایران نیز گزینه های دیگری را اجرایی می کند.
خطیب جمعه تبریز به موضوع درخواست اتحادیه اروپا برای تاسیس دفنر نمایندگی در تهران اشاره کرد و با ابراز مخالفت نسبت به این موضوع، گفت: در این زمینه بارها جمهوری اسلامی اعلام مخالفت خود را ابراز کرده است، اما احتمال ایجاد این دفتر طی ماه های آینده وجود دارد که باید دولتمردان کشورمان در این زمینه با هوشیاری وارد عمل شوند.
آیت الله مجتهدشبستری افزود: دلسوزان انقلاب و نظام معتقدند ایجاد این دفتر بنا به دلایل مختلف از جمله اینکه شاید این مکان محلی برای جاسوسی و لانه فساد غربی ها در تهران تبدیل شود، به صلاح نیست، چون برخی از عناصر جاسوس، خودفروخته و 2 تابعیتی در راستای اهداف غرب گرایانه خود به شدت در پی ایجاد این دفتر برای دست یابی به مقاصد شوم خود هستند.
وی حمایت حقوق بشری از مخالفان جمهوری اسلامی، هم جنس گرایان و دخالت در امور داخلی ایران را از کارکردهای احتمالی دفتر اتحادیه اروپا در تهران دانست و تاکید کرد: دولت ما نباید فریب لبخندهای غربی ها را بخورد.
امام جمعه تبریز با اشاره به وجود سفارت تمامی کشورهای اروپایی در تهران، درخواست ایجاد دفتر اتحادیه اروپا را بی معنی دانست و ادامه داد: ما نمازگزاران تبریز از دولت و وزارت امور خارجه می خواهیم با تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران با جدیت مخالفت کند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.