لرستان؛

اربعین حسینی مظهر قدرت و وحدت در دنیا

نماینده ولی فقیه در لرستان پیاده روی اربعین حسینی را مظهر قدرت و وحدت در دنیا دانست و گفت: پیام این حضور پاسداری از ارزشها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: اربعین در فرهنگ تشیع اختصاص به امام حسین(ع) دارد.
 
وی زیارت اربعین را مستحب خواند و افزود: در حدیث معروف امام حسن عسگری آمده است که خواندن نمازهای واجب، انگشتر در دست راست پوشیدن، پیشانی را به خاک زدن، گفتن بسم الله با صدای بلند و زیارت اربعین از نشانه های مؤمن است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امسال پیاده روی اربعین از 70 کشور دنیا برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا حرکت می کنند، بیان داشت: این حرکت، همایشی عظیم و با برکت است.
 
وی با اشاره به برپایی موکبهایی از سوی جوانان و عاشقان حسینی در مرزها و مسیر پیاده روی زائران حسینی عنوان کرد: کار خالصانه این افراد چیزی جز عشق، محبت، ایمان و ایثار نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اجتماع عظیم میلیونی اربعین را نشانه وحدت امت اسلامی دانست و افزود: امروز اجتماع عظیم اربعین در کربلا مظهر قدرت در دنیا است.
 
مسؤولان لرستان به فکر چاره جویی مشکلات باشند
 
وی در ادامه به حادثه تلخی که در روزهای گذشته بر اثر بارش باران در شهر خرم آباد به وجود آمد و موجب کشته شدن یکی از دانشجویان مهمان شهر خرم آباد و مجروح شدن برخی دیگر شد، گفت: برای چاره جویی دره خرم آباد باید برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر دوری مسؤولان از اختلافات و سرزنش کردن یکدیگر عنوان کرد: سیل، زلزله، طوفان و ترافیک شهری از مشکلاتی است که باید پیش از وقوع حادثه به فکر چاره جویی بود.
 
وی با تأکید بر ضرورت بررسی وضعیت ترافیک شهری خرم آباد، پارکها، پیاده روها و دیگر مکانهای عمومی تصریح کرد: رسانه ها و مسؤولان نباید اقدامی انجام دهند که به فرهنگ، غیرت مردم، سرمایه گذاری و امنیت شهر آسیب وارد شود.
 
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهره واقعی سیاستمداران را روشن ساخت
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خویش به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و عنوان کرد: در این انتخابات همان چیزی که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند، اتفاق افتاد.
 
وی با یادآوری به اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در دوران انتخابات از الفاظ زشت استفاده می کردند و آبروی یکدیگر را ریختند، افزود: در ین راستا چهره واقعی سیاستمداران آمریکا برای مردم روشن شد.
 
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در این انتخابات مشخص شد که سیاستمداران آمریکا دارای چگونه چهره دروغگو، فساد اخلاقی و مالی هستند، خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر پس از پایان انتخابات طرف مقابل شکست را به راحتی پذیرفت و به رقیب خویش تبریک گفت.
 
وی به انتخابات سال 88 و جریان فتنه اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه گران حاضر بودند به کشور جمهوری اسلامی ضربه وارد شود ولی شکست را نمی پذیرفتند و این نشان می دهد که فتنه گران به احکام اسلامی و غربی پایبند نبودند.
 
فرهنگ کتابخوانی در جامعه تقویت شود
 
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی کتاب را تغذیه روح انسان عنوان کرد و بیان داشت: کتاب و کتابخوانی نیاز امروز جامعه به ویژه نسل جوان است و این فرهنگ باید بیش از پیش تبیین و تقویت شود.
 
وی اظهار داشت: با ترویج ارزشها و نیازهای روز جامعه باید در جهت آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان و کاهش آسیبهای اجتماعی گام برداشت و متولیان امر باید هوشیار باشند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.