وزیر امور خارجه انگلیس از سران سایر کشورهای اروپایی خواست تا پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امور خارجه انگلیس از سران اروپایی خواست ناراحتی و نگرانی خود را از انتخاب ترامپ کنار بگذارند، نتیجه انتخابات آمریکا را بپذیرند و با رئیس جمهور جدید آمریکا کنار بیایند. 

در اظهارات بوریس جانسون که پس از دیدار با نخست وزیر صربستان در رسانه های انگلیس منتشر شده آمده است: من محترمانه به دوستان و همکاران اروپایی می گویم که وقت آن رسیده است که نتیجه انتخابات امریکا را بپذیرند و عزای دسته جمعی را که در برخی نقاط شاهد آن هستیم کنار بگذارند و از شکایت ها نسبت به انتخابات امریکا دست بردارند. 

بوریس جانسون که در زمان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و در واکنش به برخی اظهاراتش انتقاد شدید کرده بود او را اهل معامله دانست و افزود: اکنون باور دارم به آمریکا نزدیکتر از گذشته هستیم و از نظر اقتصادی نیز رابطه ما با ایالات متحده بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه تقویت و تحکیم رابطه لندن – واشنگتن برای ثبات و پیشرفت جهان مهم است گفت: من باور دارم که پیروزی ترامپ فرصتی بزرگ برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی انگلیس با امریکاست و رهبران اروپایی هم باید به فرصت های اقتصادی که با روی کار امدن ترامپ ایجاد می شود توجه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار