فلاح جوشقانی از ارائه نرم افزاری برای جلوگیری از گران‌فروشی شرکت های اینترنتی و روش کار آن خبر داد.

با این نرم افزار اینترنت را گران نخریدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از یک نرم افزار برای جلوگیری از گران‌فروشی شرکت های ارائه دهنده اینترنت رونمایی کرده است. با نرم افزار محاسبه تعرفه اینترنت Adsl و WiFi مشترکین و متقاضیان اینترنت به راحتی می توانند از میزان منصفانه تعرفه بسته های شرکت های ارائه دهنده اینترنت آگاه شوند.

حسین فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگویی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت لزوم چنین نرم افزاری گفت: سازمان تنظیم مقررات مصوبه ای دارد که ممکن است درک مفاد آن برای اعضایی که آن را تنظیم کرده اند خیلی سخت نباشد اما شاید مردم در مواجهه با آن به مشکل بر بخورند. بندهای این مصوبه در مورد تعرفه بسته ای اینترنتی و برخی مقررات دیگر برای شرکت های ارائه دهنده اینترنت است.

فلاح جوشقانی ادامه داد: به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات  وارتباطات رادیویی نرم افزاری تهیه کرده است که در اختیار مردم باشد. روش کار این نرم افزار به این صورت است که اگر مردم سرویسی از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت دریافت می کنند ملاک سنجش هزینه واقعی آن همان مصوبه سازمان تنظیم مقررات باشد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال فرض کنید فردی سرویس ADSL با سرعت1 مگا بیت بر ثانیه و حجم 10 گیگ با قیمتی خاص از یک اپراتور  خریداری کرده باشد. مشتری با این برنامه می تواند متوجه شود که آیا این قیمت در چهارچوب مصوبه سازمان تنظیم مقررات هست یا خیر؟
سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: اگر طبق محاسبه برنامه قیمت خریداری شده بالاتر از مصوبه سازمان تنظیم مقررات بود مشتری می تواند از طریق سامانه 195 و یا روش های دیگر طرح شکایت کند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: این برنامه برای شفاف سازی قیمت ها و جلوگیری از تخلفات گرانفروشی برخی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت طراحی شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.