شهرکرد؛

کاشت گیاهان دارویی بابونه و یولاف در شهرستان اردل

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کاشت پاییزه گیاهان دارویی بابونه و یولاف در شهرستان اردل خبر داد.

کاشت گیاهان دارویی بابونه و یولاف در شهرستان اردلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ابراهیم شیرانی گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و ترویج کشت گیاهان دارویی، 14 و نیم هکتار از اراضی شهرستان اردل به کشت پاییزه گیاهان دارویی بابونه و یولاف اختصاص یافت.

وی افزود: این میزان کشت گیاه دارویی به صورت مکانیزه و با دستگاه ردیف کار غلات دانه ریز انجام شد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان کشت گیاه دارویی بابونه در سطح یک هکتار از این میزان اضافه کرد: در این سطح 5 کیلوگرم بذر در فواصل ردیف های 20 در 25 سانتیمتر کشت شده است.

شیرانی ادامه داد: 13 و نیم هکتار از این اراضی نیز به کشت گیاه دارویی یولاف اختصاص یافت که با توجه به پیش بینی برداشت 2 تن محصول از این سطح و قیمت 70 هزار ریالی هر کیلوگرم بذر آن، حدود 2 میلیارد و 850 میلیون ریال درآمد برای کشاورزان خواهد داشت.

«یولاف» یا «جو دو سر» با نام علمی Avena sativa، گیاهی علفی و یک‌ساله‌ از خانواده گندمیان با ساقه‌ نسبتاً نازک، برگ های باریک، بلند و نوک تیز، گل‌های بسیار ریز و نامشخص، و میوه‌های شبیه به جو و منتهی به دو نوک باریک با مصارف دارویی و همچنین خوراک دام است.

«بابونه» با نام علمی Anthemis، گياهی دائمی و كوچک به ارتفاع تقريباً 30 سانتيمتر و معطر با ساقه سبز رنگ مایل به سفید، برگ های كوچک متناوب و دارای بريدگی های باريک و نامنظم و پوشيده از كرک، و گل های سفید رنگ است كه در چمنزارها و اراضی شنی می رويد. گل های بابونه به صورت مجتمع در انتهای ساقه ظاهر می‌شود و در وسط این گل سفید رنگ، دایره و گل های زرد ریز به صورت مدور و برجسته وجود دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار