مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب نیشابور در سطح بسیار بالایی برگزارشده و به این نمایشگاه نمره بیست می دهم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدسعید سرابی افزود:از همان ابتدا نیشابور به عنوان یک کاندیدای جدی پایتخت کتاب مطرح شد اما در سال اول اهواز به این عنوان انتخاب شد و از نیشابور نیز تقدیر صورت گرفت ودر سال دوم مقام پایتختی کتاب رابه خوداختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نیشابورهمواره فعالیت‌های خوبی را انجام داده و میزبانی‌های خاص و ویژه‌ای را داشته است که نشان می‌دهد این شهرستان توانایی برگزاری مناسب این نمایشگاه را دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی گفت:از همین رو در شهرستان نیشابور فعالیت خوبی در زمینه آمادگی میزبانی از نمایشگاه کتاب انجام شد که خوشبختانه با توجه به آمادگی این شهرستان و وجود زیرساخت‌های خوب آن بنا شد که هفته کتاب برای اولین بار از تهران به نیشابور منتقل شود .

دبیرشورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود:جایگاه فرهنگ وارسته استان خراسان و نیشابور به‌گونه‌ای است که نسبت به دیگر شهرهای کشور جایگاه بالاتر و برتری دارد، در این رقابت شاخص فرهنگی و کتاب‌خوانی نیز موردبررسی قرار گرفت که نیشابور توانست خوش بدرخشد.

سرابی گفت:این اولین تجربه نیشابور در زمینه برگزاری نمایشگاه ناشران کتاب ایران است و دبیرخانه تلاش کرده و خواهد کرد تا مشکلات را بررسی وطی سال های آتی برطرف کند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: این انتخاب بیانگر رشد فرهنگی و ترویج کتابخوانی استان است و کتاب با روح و اندیشه انسان سر و کار دارد از این رو نمایشگاه کتاب نیشابور اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.