گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از ترامپ خواست که سربازان امریکایی را از این کشور خارج کند.

حکمتیار از ترامپ خواست سربازان امریکایی را از افغانستان خارج کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،  گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از دونالد ترامپ رییس جمهور جدید امریکا خواسته است که سربازان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

حکمتیار در نامه ای که به ترامپ فرستاده، نوشته است که حضور امریکا در افغانستان نه به سود این کشور است و نه به سود مردم افغانستان.

همچنان در این نامه گفته شده که ادامه حضور سربازان امریکایی هیچ سودی برای این کشور نخواهد داشت و بهتر است این کشور سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

حکمتیار خطاب به ترامپ نوشته رهبران سابق امریکا جنگ بدی را برای شما و مردم امریکا به میراث گذاشته که بیش از ۱۵ سال دوام کرده است.

به گفته حکمتیار، در این جنگ ۳۰۰ هزار افغان مظلوم جان خود را از دست داده اند و بیش از 2 میلیون افغان مهاجر شده اند.

حکمتیار افزوده که در این جنگ هزاران سرباز ناتو کشته شده و میلیارد ها دلار برای این جنگ هزینه شده است.

همچنان در این نامه حکمتیار از ترامپ خواسته که زمانی به جای اوباما داخل کاخ سفید شد مردم امریکا و افغانستان را از این جنگ و خون ریزی نجات دهد.

به گفته حکمتیار این جنگ تحمیلی هیچ فایده ای ندارد و قربانیان آن یا افغانان مظلوم هستند ویا هم بچه های سربازان امریکایی که در افغانستان کشته می شوند.

این در حالی است که چندی پیش گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن امضای توافقنامه صلح میان حکومت وحدت ملی و این حزب ابراز امیدواری کرد که پس از این جنگ در کشور پایان یابد و مردم افغانستان بیش از این قربانی ندهند.

حکمتیار گفته بود: امضای موافقت نامه صلح با حکومت وحدت ملی را برای همه مردم تبریک میگویم، امیدواریم دیگر مردم افغانستان جان خود را از دست ندهند و خانه های آنان ویران نشود.

دونالد ترامپ اخیرا به عنوان ۴۵ رییس جمهور امریکا انتخاب شد و قرار است سال آینده میلادی سوگند وفاداری یاد کند و وارد کاخ سفید شود.

بخدی نوشت، ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که حضور امریکا در افغانستان ضروری است، او دلیل این کار را کنترل پاکستان که از سلاح هسته ای برخودار است بیان کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار