در چهار روز گذشته بیش از چهار هزار زائر اربعین به بیمارستان صحرایی در شلمچه مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛طاهری رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در چهار روز گذشته بیش از چهار هزار زائر اربعین برای پیگیری درمان خود به بیمارستان صحرایی این دانشکده واقع در شلمچه مراجعه کردند.

نوراله طاهری افزود: از این تعداد ۱۶۵ نفر به صورت موقت در درمانگاه این منطقه بستری شده و ۲۳ نفر نیز به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر اعزام شدند.

وی گفت: در این راستا شب گذشته با تلاش پزشک شیفت و تکنسین های فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان زائری که با علائم حیاتی ضعیف به درمانگاه موقت مرز شلمچه آمده بود، پس از احیاء به زندگی بازگشت.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در زمان حاضر پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در کنار بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقرند و  پنج دستگاه آمبولانس دیگر نیز در مسیر تردد زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

طاهری با اشاره به آغاز فعالیت این دانشکده از ۱۰ روز پیش تاکنون گفت: در بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت موجود است که خدمات مامایی نیز در آن ارائه می‌شود.

به گفته وی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دارو ویژه اربعین خریداری شده است که شامل داروهای عمومی، سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای فشار خون و بیماران دیابتی و انواع سرم‌ها تزریقی می شود و به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرند.

طاهری افزود: در زمان حاضر ۳۰ نیروی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشکده در قالب ۱۰ اکیپ در حال ارائه خدمات هستند.

رئیس ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به توزیع پمفلت های آموزشی در میان زائران گفت: کار واکسنیه کردن گروههای در معرض خطر نیز به انجام رسید.

طاهری افزود: وضعیت بهداشت منطقه تردد زئران در مرز شلمچه به صورت مستمر از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشکده بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.