رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: کورس اسب دوانی آق قلا ملی است به همین دلیل نامه نگاری هایی با وزارت ورزش و جوانان و مراجع ذیربط صورت گرفته تا سوارکاری کشور بیش از این متضرر نگردد.

به گزارش خبرنگار سایرحوزه های باشگاه خبرنگاران جوان مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون اختلاف فدراسیون سوارکاری با مسئولین برگزاری کورس اسبدوانی آق قلا تصریح کرد: طبق اساسنامه فدراسیون، برگزاری مسابقات ملی برعهده فدراسیون سوارکاری، مسابقات استانی در اختیار هیئت های استانی و رقابت های شهرستانی را هیئت های شهرستانی برگزار می کنند.
 رقابت های اسب دوانی استان های یزد، تهران، گلستان و خوزستان به دلیل شرکت اسب و سوارکار از همه نقاط ایران، جزء مسابقات ملی محسوب می شوند و مختص یک استان نیست لذا نظارت و مدیریت فدراسیون را می طلبد. 
ضمن اینکه ما وابسته به کنفدراسیون اسب دوانی آسیا هستیم. یعنی آنها روی رنکینگ اسب و سوارکار نظارت دارند. طبیعی است استان ها باید متقاضی برگزاری مسابقات توسط فدراسیون باشند تا اسب و سوارکار به سطح بالاتر رسیده و هویت بین المللی پیدا کنند.

وی افزود: قرار بود پس از اتمام مسابقات اسب دوانی تهران، مسابقات اسب دوانی آق قلا آغاز شود که متاسفانه با ممانعت مسئولان استانی روبرو شدیم. هر از گاهی با اخباری مبنی بر برگزاری این رقابت ها توسط اداره ورزش استان گلستان مواجه می شویم که مداخله دولت در ورزش صحیح نیست و ممکن است فدراسیون جهانی سوارکاری، ما را محروم کند. گاهی مطالبی در مورد کسب سودهای کلان از طریق اسب دوانی استان مطرح می شود که من حتی پیشنهاد دادم یک مسئول مالی که مورد اطمینان استاندار، فرماندار و اداره کل ورزش استان گلستان است برای این منظور گمارده شود تا مشکل حل گردد. 

خلیلی تاکید کرد: مسابقات اسب دوانی ملی است. بنابراین اقدامات قانونی لازم مانند نامه نگاری با وزارت ورزش و جوانان و مراجع ذیربط صورت گرفته تا از مداخله در شرح وظایف و ماموریت سازمان جلوگیری شود و ورزش سوارکاری کشور بیش از این متضرر نگردد.

 رئیس فدراسیون سوارکاری در زمینه استخدام سر مربی بلژیکی تیم ملی پرش با اسب اشاره کرد: طی پروسه ای طولانی با چند سرمربی مطرح پرش با اسب دنیا مذاکره کردیم و در نهایت با مشورت و همفکری وزارت ورزش و جوانان، فن پاشن بلژیکی را به مدت دو سال بعنوان سرمربی تیم ملی پرش با اسب کشور برگزیدیم تا هدایت تیم ملی A و B بزرگسالان و A و B جوانان را برای شرکت در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عهده دار شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار