رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: بازار مواد غذایی روسیه بهترین محل برای فروش محصولات کشاورزی استان اردبیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین پیرموذن با تاکید بر اینکه استان اردبیل مهمترین قطب کشاورزی کشور به لحاظ کشت و تنوع محصولات کشاورزی است و این مسئله می تواند محور مهمی از صادرات استان را تشکیل دهد، اظهار داشت: بازار مواد غذایی روسیه بهترین محل برای فروش محصولات کشاورزی استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه 7 درصد پرداخت تسهیلات برای صادرات در کشور از طریق صندوق توسعه ملی صورت می گیرد گفت: متاسقانه استان اردبیل از دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی محروم است و مسئولان ارشد استان باید نسبت به این مسئله تدابیر خاصی داشته باشند تا تجار استان نیز بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.

پیرموذن با اعلام این مطلب که رکود اقتصاد کشور در استان اردبیل نیز مشهودتر بود، خاطر نشان کرد: چشم انداز خروج رکود را می تواند صادرات غیر نفتی استان جبران کند که باید در این زمینه نیز مسئولان حمایت جدی از صادر کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشند.

وی با یادآوری این مطلب که برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص قوانین تجارت کشورهای مختلف از دیگر برنامه اتاق بازرگانی است، افزود: حضور هیأت اقتصادی آذربایجان در استان اردبیل از دیگر اقدامات صورت گرفته برای رونق صادرات کالاهای استان اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.