بسیاری از کشورهای شمال اروپا با اجاره کردن تانکرهای نفتکش سعی در ذخیره نفت روی آب و در اقیانوس‌ها دارند.

کشورهای اروپایی به ذخیره نفت در اقیانوس روی آوردند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان َبه نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس؛ نفت از طلای سیاه به "سوخت فسیلی کثیف" تغییر نام داده است. جلوه سیاسی نفت باعث شده بسیاری از کشورهای تولیدکننده از آن به عنوان سلاحی برای خنثی کردن سیاستهای رقبایشان بهره ببرند. تروریستهای داعش با فروش نفت در بازار سیاه، تسلیحات خود را گسترش می دهند. گاهی نیز نفت را بی پروا در رودخانه ها و دریاها رها کرده و به این شیوه سعی در آلودگی محیط زیست دارند.

در حال حاضر نفت راهی مقصد اروپا است. بسیاری از کشورهای شمال اروپا با اجاره کردن تانکرهای نفت کش سعی در ذخیره نفت روی آب و در اقیانوسها دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ، غولهای نفتی اروپا بیش از 9 میلیون بشکه نفت را در داخل تانکرهایی در اقیانوس ذخیره کرده اند.

کشورهای شمال غرب اروپا شامل نروژ، انگلیس، فرانسه، آلمان تا در نظر دارند تا ماه آینده حجم ذخایر نفتی خود در اقیانوس ها را به بالاترین سطح در 4.5 سال اخیر برسانند. این حجم ذخایر نیازمند 14 تا 16 تانکر نفتی متوسط است که به دلیل کمبود فضا در خشکی در اقیانوس ذخیره می شوند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد تعداد تانکرهای اجاره ای "افرامکس" از ماه جولای تاکنون به دوبرابر رسیده است.

کاهش بهای نفت پس از شکست نشست اوپک موجب شد بسیاری از کشورهای خریدار نفت از بهای پایین آن نهایت بهره را برده و ذخایر نفتی خود را افزایش دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار