همانطور که تماشاچی بعد از دیدن یک نمایش کمدی میخندد و با یک انرژی عالی از سالن بیرون میرود، یک زمانی باید آنقدر عصبی شود که آن عصبانیت باعث تلنگر گردد.

علیرضا مهران بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» در گفتگو با  خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقشش در این نمایش گفت: این نمایش سه سال پیش و در بخش چشم انداز حضور داشت و اتفاقات خوبی هم برای آن افتاد که البته من در آن گروه حضور نداشتم. در این نمایش من در نقش صابر بازی میکنم. شوهری که با همسرش به صورت افراطی شیشه مصرف میکنند و در ساعت شش صبح بچه دو ساله خود را آتش میزنند و در ساعت شش بعدازظهر متوجه میشوند. ما شاهد سه اپیزود هستیم که هر بار اتقاق را از زاویه دید یک نفر می بینیم.

وی در پاسخ به این سوال که چطور به نقش خود نزدیک شد، ادامه داد: واقعیت امر این است که به دلیل آنکه اجراها نزدیک است سعی کردم به عنوان بازیگر از مابه ازاهای بیرونی استفاده کنیم. متاسفانه در تهران محله هایی وجود دارد که در آن افراد خیلی راحت شیشه میکشند. برای مثال ما به میدان شوش رفتیم و با اینطور افراد صحبت کردیم. آنها آدمهای خیلی عجیب و غریبی هستند. در این زمان کم دیدن این آدمها به من  و بازیگر مقابلم خانم میرامینی به عنوان بازیگر کمک بسیاری کرد. به دلیل آنکه هیچ گاه این شرایط را از نزدیک لمس نکرده بودم. 

مهران در مورد تلخی موضوع و مواجهه تماشاچی با آن نیز گفت: همانطور که تماشاچی بعد از دیدن یک نمایش کمدی میخندد و با یک انرژی عالی از سالن بیرون میرود، یک زمانی باید آنقدر عصبی شود که آن عصبانیت باعث تلنگر گردد. در جامعه همانطور که شادی وجود دارد تلخی نیز هست و باید این ناراحتی ها و تلخی ها نیز به صورت حقیقی نشان داده شوند. تماشاچی باید ببیند و تصویر کند که مواد شیمیایی و صنعتی باعث میشود که تو کودک خود را بکشی. من همان ابتدا به کارگردان گفتم که باید به صورت بسیار جزیی اتفاقات نشان داده شوند. 

سایر عوامل: علیرضا مهران (طراح صحنه)،سارا بلبلی (طراح گریم)،آیدا روزبهانه (آهنگساز و آوا)، سینا افشار (طراح پوستر و بروشور)،آرام سلیمانی،رضا خاکی،علی محمدی (گروه کارگردانی)، فاطمه ذاتی (منشی صحنه)، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای)، فاطمه هلالی (مدیر صحنه)، امیرحسین بلبلی (دستیار گریم)، رامین زمین پیما (عکاس)،مریم پوراحمدی (روابط عمومی).



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.