معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باتوجه به استقبال بی‌نظیر مردم قم از مراسم اربعین گفت:زائران پیش ازرفتن کد آماری رادراختیاردیگر اعضای خانواده بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛محمدجواد شاکرآرانی با اشاره به در پیش بودن سفر مذهبی مراسم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: حضور میلیونی زوار ایرانی در مراسم اربعین امکان دارد سرشماری میدانی را با مشکلاتی روبه‌رو کند که شهروندان و رسانه‌ها در این زمینه کمک کند تا اطلاعات به‌صورت کامل جمع‌آوری شودلذاشهروندانی که عازم کشور عراق به‌منظور مراسم اربعین هستند حتماً اگر ثبت‌نام کرده‌اند کد آماری را در اختیار اعضای خانواده یا همسایگان قرار دهند،واگر تمام اعضای خانواده به این سفر معنوی می‌روند کد ملی، کدپستی منزل و کد آماری خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهند تا دچار کم شماری نشویم. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: آن دسته از همشهریانی هم که ثبت‌نام اینترنتی نداشته‌اند مدارک لازم را در اختیار همسایگان معتمد قرار دهند تا آن‌ها را به مأموران سرشماری ارائه تا ثبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه جو مذهبی در قم سبب استقبال بی‌نظیر مردم قم از مراسم اربعین شده است، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها فکر می‌کنیم بالای 100 هزار نفر از مردم قم به این سفر معنوی بروند که این موضوع می‌تواند برای سرشماری ایجاد مشکل کند و بعداً استان قم را دچار ضرر در توزیع منابع  و امکانات کند.

شاکرآرانی درادامه گفت: خوشبختانه در سرشماری میدانی استان قم مطابق میانگین کشوری در حال حرکت است و تاکنون بیش از 60 درصد مکان‌های قم مورد سرشماری میدانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار