کارگاه آموزشی مهارت زندگی «روش های کنترل خشم در کودکان» در قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این کارگاه آموزشی با هدف افزایش آگاهی مهارت والدین در شناسایی مشکلات و نیازهای روانشناختی فرزندان، آشنایی آنها با مشکلات رفتاری و یادگیری دوران کودکی و نوجوانایی و همچنین ارائه راهکار برای رفع مشکلات و کمک به آنها برای  ارتقا سطح سلامت و بهداشت روانی در خانه فرهنگ محمدیه برگزار شد.

توسلی، کارشناس خانواده در این کارگاه گفت: بروز خشم از همان ۳ تا ۴ سالگی در کودکان دیده می‌شود، حال آن که اگر برنامه مناسبی برای آموزش کنترل آن چیده نشود تا سنین بالاتر هم با کودک همراه خواهد بود.

توسلی اظهار کرد:اکثر کودکان معمولأ با حالت های خشم آشنا نیستند با یادگیری از اطرفیان آن را به دیگران نیز نشان می دهند، اگر والدین مدام خشمگین شوند کودک هم با مشاهده چنین شرایطی این حالت را اعمال می کنند.

به گفته وی کودک اگر اقدامی کند، در مقابل تایید (سکوت) والدین نتیجه می گیرد که عملش درست است و آن را تکرار می کند زیرا رابطه علمی و معلولی را می شناسد.

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اغلب والدین مخصوصا مادران جوان خیال می کنند باید تا حد ممکن از ناکامی فرزند خود جلوگیری کنند، آن ها تصور می کنند که اگر فرزندشان چیزی را بخواهد اما نتواند به دست آورد عقده ای خواهد شد.

توسلی اضافه کرد: امروزه دیدن کودکان یک تا سه ساله که در خانه و مهمانی اجازه دارند اشیاء را پرت کنند، بشکنند، بریزند، داد بکشند و آسایش را از دیگران سلب کنند برای همگان طبیعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار