مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از پیشرفت 85 درصدی احداث فضای سبز در فاز اول پارک ملی چهل بازه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی گفت: پارک ملی چهل بازه با هدف ساماندهی حاشیه کال چهل بازه از پل نمایشگاه شروع شده و به موازات بولوار وکیل آباد تا بلوار دانشجو ادامه دارد.
سلامی افزود: مساحت کل پارک 200 هکتار است، که شامل چند باغ ایرانی، باغ ژاپنی، مجموعه شهر بازی و سالن ورزشی سرپوشیده، هتل کنفرانس ،هایپرمارکت، ،باغ پروانه، مسجد، موزه آب، افلاک نما، شهر کتاب، مجموعه فروش غذا، شهر بازی رو باز و آکواریوم و ... می شود.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز تصریح کرد: فاز اول، از اواخر سال 94، با اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت فضای سبز  در مساحت بالغ بر 10 هکتار آغاز شد.
سلامی در رابطه با میزان اعتبار این پروژه گفت: اعتبار این پروژه مبلغی حدود 18میلیارد ریال می باشد.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای فضای سبز، افزود: عملیات کانال کنی، اجرای شبکه آبیاری، غنی سازی خاک با کود های مختلف، کاشت گونه های گیاهی شامل انواع مختلف چمن، گل فصلی، گل دائمی، درخت و درختچه و همچنین اتصال به شبکه جداسازی آب شرب از غیر شرب از مهمترین اقدامات صورت گرفته تا کنون می باشد.
سلامی تنوع گونه های گیاهی کاشته شده را بالغ بر 15 گونه خواند و تصریح کرد: با اجرای این پروژه بزرگ و ملی سرانه فضای سبز در این منطقه افزایش یافته و از لحاظ زیبایی منظر نیز تاثیر چشمگیری بر یکی از شریان های اصلی ارتباطی شهر دارد.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.