معاون عمرانی استاندار فارس گفت: علاج درد تالاب‌ های فارس و پیش ‌بینی راهکار های تامین آب در استان فارس توسط شورای عالی آب قابل برطرف شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خلیل رضائیان معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه در شورای عالی آب چند موضوع مورد تاکید مسئولان استان فارس است گفت: در راس آن،رسیدگی به وضعیت دریاچه‌های استان است که درخواست داریم همانند دریاچه ارومیه یک ستاد در مرکز تشکیل و علاج بخشی و احیای تالاب ‌های خشکیده فارس دنبال شود.
رضائیان ادامه داد: محوری که باید در شورای عالی آب مطرح شود، موضوع تسریع در ساخت سد های در دست اجرا و سامانه ‌های انتقال آب از آن است.
وی افزود: معتقدیم طرح‌ های متعلق به آب آشامیدنی شهری و روستایی باید جایگاهی ویژه پیدا کند و با تخصیص اعتبار مناسب به سرانجام برسند.
رضائیان خاطر نشان کرد: موضوع دیگر انتقال آب از خلیج فارس است که در این زمینه پیشنهاد هایی است و امیدواریم به تصویب رسیده و اجرایی شود.
وی بیان کرد: اختصاص تسهیلات لازم برای کنترل برداشت ‌های آب بر سر چاه ‌ها با نصب کنتر های هوشمند از مواردی دیگری است که در شورای عالی آب مطرح می ‌شود.
معاون عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: پیشنهاد دیگری که از طریق شورای عالی آب دنبال می ‌شود این است که با توجه به محدودیت منابع اعتباری سهم اعتبار از منابع عمومی بالاتر رفته و با مشارکت سرمایه‌ گذاران بتوان برای مسائل آب و خاک استان از صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص داد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.