قم؛

افتتاح 14بوستان درمناطق محروم تا2ماه آینده

14 بوستان درمناطق محروم با مشارکت شهرداری اجرایی شده است که حداکثر تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سقائیان نژاد،شهردارقم با اشاره به اختصاص بخشی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای احداث بوستان و توسعه فضای سبز در شهر گفت: 14 بوستان با مشارکت شهرداری اجرایی شده است که حداکثر تا دو ماه آینده به‌طور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: عمده این بوستان‌ها در مناطق محروم شهر احداث‌شده است و وضعیت خوبی در محلات و این مناطق ایجاد می‌کند و ادامه توسعه بوستان‌ها در شهر در برنامه شهرداری است.
 
سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌ ایمن‌سازی بوستان‌های شهر تصریح کرد: بیش از 290 بوستان در قم وجود دارد که اکثر آن‌ها درگذشته ایمن نبود و برخی اوقات برای شهروندان خطرساز می‌شد که پروژه‌ای در شهرداری تعریف شد و تاکنون 173 بوستان به‌طور کامل ایمن‌سازی شده و روشنایی آن‌ها نیز تأمین‌ شده است.
 
وی استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌ها را یادآور شد و افزود: 85 ست بازی کودکان نیز در پارک‌های سطح شهر نصب‌ شده است.
 
شهردار قم ساماندهی آب‌نماها و ایمن‌سازی آن‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: 176 آب‌نما در شهر قم داریم که 118 مورد ازکار افتاده و ناایمن بوده و پروژه‌ ایمن‌سازی آن‌ها اجرایی شده است.
 
سقائیان نژاد واکاری درختان و افزودن سرانه فضای سبز در قم را یادآور شد و افزود: سال گذشته حدود 300 هکتار فضای سبز ایجاد شده است و امسال هم سعی داریم بیش از 350 هکتار درختکاری داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات شهر قم به جایگاه و شرایط اصلی خود می‌رسد و می‌توان به‌صورت شایسته‌تری در خدمت زائرین و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) بود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار