تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران حداقل 4 ماه طول می‌کشدمعاون دفتر امور مجلس وزارت خارجه گفت: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران حداقل 3 تا 4 ماه طول می‌کشد البته این موضوع در جلسه آخری که آقای ظریف در سفر به نیویورک داشت، تصویب شد اما هنوز کار اجرایی‌اش شروع نشده است.

محمدرضا خرمیان معاون دفتر امور مجلس وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران عنوان داشت: راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران حداقل 3 تا 4 ماه طول می‌کشد.

معاون دفتر امور مجلس وزارت خارجه ادامه داد: البته این موضوع در جلسه آخری که آقای ظریف در سفر به نیویورک داشت، تصویب شد اما هنوز کار اجرایی‌اش شروع نشده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به این موضوع در داخل مخالفینی وجود دارد، ادامه داد: این موضوع فعلا در کش و قوس مسائل سیاسی قرار دارد تا نظر مردم در رابطه با این موضوع مشخص شود، اگر همه مخالف باشند این کار انجام نخواهد شد؛ ما بیش از چند صد هزار ایرانی داریم که باید به مسائل حقوقی‌ آن‌ها رسیدگی شود.

معاون دفتر مجلس وزارت خارجه با بیان اینکه با توجه به مراوداتی که بین ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد تصمیم بر این است، این دفتر راه اندازی شود گفت: این موضوع هنوز در تهران کلید نخورده چرا که هنوز به مجلس مطرح و تصویب نشده و مجلس باید دراین زمینه نظر بدهد.

خرمیان در پاسخ به این سوال که در صورت تأسیس دفتر اتحادیه در ایران آیا این اتحادیه در مسائل ایران دخالت می‌کند گفت: اتحادیه اروپا در مسائل ایران دخالتی نمی‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار