مدیرجهادکشاورزی کاشمر گفت: برداشت زعفران از 4700 هکتار از اراضی شهرستان کاشمر آغاز شد.

سیدابوالقاسم موسوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه پیش بینی می شود از این اراضی بیش از ۵کیلوگرم در هکتار برداشت شود افزود: آغاز برداشت گل زعفران به دلیل سردسیر بودن منطقه کوهسرخ از اواخر مهر ماه آغاز شده است و اکنون روزهای پایانی خود را سپری می کند .

وی با اشاره به اینکه برداشت زعفران از 1800 هکتاراز مزارع این شهرستان به پایان رسیده است گفت : از اراضی4 کیلوگرم در هکتار برداشت شده است.

مدیرجهادکشاورزی کاشمرافزود آغاز برداشت زعفران نیز از سطح 4700 هکتار از اراضی بخش مرکزی این شهرستان آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

موسوی با بیان اینکه تولید عملکرد دربخش کوهسرخ و مرکزی نسبت به یکدیگر متفاوت بوده پیش بینی کرد امسال از سطح 6500 هکتار از اراضی زعفران شهرستان کاشمر به میزان بیش از ۵تن سرگل زعفران با کیفیت مطلوب برداشت شود.

وی تصریح کرد: کشت زعفران با توجه به سیاست های سازمان جهادکشاورزی در راستای توسعه کشت های کم آب طلب با توجیه اقتصادی بالا از چند سال است که دردستور کار این شهرستان بوده و با توصیه کشت طرح مزارع آرمانی و برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاهای فرآوری بهداشتی زعفران درصدد بالا بردن کیفیت محصول و عملکرد آن در واحد سطح هستیم.

انتهای پیام//و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.