قاتلی که پس از سه سال از وقوع قتل به قصاص محکوم شده بود، پای چوبه دار بخشیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: این قاتل پس از گذشت سه سال از وقوع قتل با تلاش مسئولان قضایی و دست اندرکاران بخش مصالحه قتل شورای حل اختلاف از مرگ نجات یافت .

قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت : سال 92  در درگیری دو جوان 23 و 26 ساله  ،یکی ازآنها دیگری را با ضربه چاقو کشت .

وی افزود : براساس نظر تخصصی پزشکی قانونی علت فوت پارگی قلب و خونریزی داخلی اعلام و برهمین اساس و سایر اعترافات متهم پرونده تکمیل و کیفرخواست وی صادر شد.

وی ادامه داد : دادگاه کیفری بعد از بررسی ها و استماع شکایت اولیای دم ، قاتل را به قصاص نفس در زندان مرکزی قزوین محکوم کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: مقدمات اجرای رأی صادره براساس تأیید دیوان عالی کشور فراهم شد و در این میان براساس اصل مصالحه و سازش ، پیگیری های لازم از سوی مسئولان قضایی و واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف استان مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های انجام شده در آخرین لحظات اجرای حکم و به نام حضرت علی اکبر (ع) به ثمر نشست و اولیای دم با بزرگواری و به قداست ایام پیش رو حسینی، قاتل را در پای چوبه دار مورد بخشش قرار دادند.

اجرای عملیات انتقال آب از سد طالقان از دی ماه
استاندار قزوین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای دی ماه عملیات اجرایی انتقال آب سد طالقان به استان آغاز می شود.

فریدون همتی در بازدید از سد انحرافی و مخزن 180هزار متر مکعبی زیاران افزود: بعد از سفر هیئت دولت روند اجرای مصوبه انتقال آب سد طالقان به صورت جدی با همکاری بخش خصوصی آغاز شده و در حال پیگیری است و براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای دی ماه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

همتی از انتقال آب سد طالقان بعنوان یکی از طرح های استراتژیک و حیاتی استان یاد کرد و گفت : با اجرای این طرح آب آشامیدنی  14 شهر و 194 روستای استان تامین خواهد شد.

استاندار افزود: در این پروژه به 2 تصفیه خانه جدید ،مخازن ذخیره آب وهمچنین احداث خط لوله انتقال آب به طول حدود 90کیلومتر اصلی تا شهرستان تاکستان نیاز است و قرار است این طرح ظرف مدت 2 سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: اجرای این طرح ضن تامین آب مورد نیاز مردم موجب تقویت منایع زیرزمینی دشت قزوین می شود.

استاندار اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان بیان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار