بیمارستان رضوی با پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی و امکان طراحی سه بعدی درمان به بیماران سرطانی ارائه خدمت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان رضوی با اعلام این خبر گفت: دستگاه‌های پرتودرمانیِ مستقر این بخش پیشرفته‌ترین و مجهزترین تجهیزات در سطح کشور به شمار می‌روند و تکنیک‌های نوین رادیوتراپی را که تنها در معدودی از کشورهای همجوار اجراء می‌شوند را داراست.

محسن لایق افزود : وجود دو دستگاه رادیوتراپی Artiste در این بخش روند درمان منظم و بدون تاخیر بیماران را فراهم کرده است.
لایق در ادامه اظهار داشت : سیستم پیشرفته دستگاه‌های بیمارستان توانائی شگرفی در لوکالیزاسیون دقیق تومورهای سرطانی و تفکیک آنها از ارگانهای سالم همجوار داشته و در نتیجه به رعایت دقیق نسبت درمان، یعنی تحمیل بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به ارگان‌های بحرانی اطراف منجر خواهد شد.
او بیان داشت : 60 درصد از مبتلایان به سرطان تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند و در برخی از سرطان‌ها مثل سرطان حنجره، پرتو درمانی به جراحی ارجحیت دارد که ما به طور متوسط در ماه 60 بیمار را پذیرش می‌کنیم و خدمات رادیوتراپی برای این تعداد معمولا به طور متوسط پنج جلسه در هفته است.
مدیر بخش رادیوتراپی انکولوژی بیمارستان رضوی گفت: در این بخش طراحی درمان‌های سه بعدی، دزیمتری و کنترل کیفی دستگاه‌های شتاب‌دهنده خطی و نقش موثر و قابل توجه در فرآیندهای توسعه و بهبود تکنیک‌های مدرن و به روز رادیوتراپی ارائه می شود.
لایق در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه تعمیر و نگهداری شتاب‌‌دهنده‌های خطی پروسه‌ی زمانبر و پرتکراری است و گاهی منجر به خارج از سرویس شدن یک دستگاه از خدمت‌رسانی می‌شود؛ افزایش تعداد دستگاه‌ها و نیروهای بخش به ارتقاء سطح خدمت رسانی به بیماران و پذیرش بیماران بیشتر کمک خواهد کرد.
انتهای پیام// ن غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار