نخست‌وزیر ژاپن در نظر دارد در دیدار با دونالد ترامپ به اهمیت اتحاد ژاپن و آمریکا تأکید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نخست وزیر ژاپن، شینزو آبه، در نظر دارد تا بر اهمیت روابط ژاپن و آمریکا را در ملاقات این هفته خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کند.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن، در مصاحبه ای اظهار کرد: "این ملاقات برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است. ما همچنین در نظر داریم تا از این ملاقات برای اهمیت اتحاد ژاپن-آمریکا استفاده کنیم."

در حالی که آبه قرار است در مسیر سفر خود به پرو برای حضور در گردهمایی آسیا-اقیانوسیه، با ترامپ در نیویورک دیدار کند، توکیو به دنبال شفافیت بیشتر برنامه جمهوری خواهان پس از پیروزی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری است.

کیشیدا در ادامه بر سیاست ژاپن در خصوص سلاح هسته ای تاکید کرد و گفت این کشور نیازی به در اختیار داشتن بمب اتمی ندارد. این اظهارات در پاسخ به صحبت های پیشین ترامپ درباره نیاز ژاپن به بمب هسته ای گفته شده است.

کمپین ترامپ و اظهار این موضوع از سوی وی که ژاپن باید برای حضور نیروهای نظامی آمریکا هزینه پرداخت کند، باعث شده تا توکیو در خصوص توافق دفاعی خود نگران شود. وزیر دفاع ژاپن در این باره اظهار کرد این کشور به اندازه کافی برای حضور نظامیان آمریکایی هزینه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار