مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز گفت: اگر پدیده صورت های مالی درستی داشت نیازی به مصوبات و مساعدت ها نبود و بدون دردسر مثل یک شرکت عادی به بورس می‌رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن شوشتری در برنامه زنده تلویزیونی اشاره درباره راه اندازی اتاق مبادلات سهام، افزود: بعد از دوماه بررسی و تحلیلهای کارشناسی، راه حل برون رفت از مشکلات شرکت توسط هیات مدیره جمع بندی گردید و بعدا در جلسه ٣٠ مردادماه، مصوبه ای در خصوص حل مشکلات پدیده به امضای مسئولان استانی و کشوری رسید.

وی با بیان اینکه از جمله بندهای مهم این مصوبه تحت نظارت بودن پدیده توسط بورس، تامین نقدینگی از طریق تشکیل کنسرسیوم و استمهال بدهی ها بود گفت: برای هر یک از این بندها ضرب‌الاجلی تعیین و مقرر گردید در زمان مشخصی به انجام برسد.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز افزود: برای ورود به بورس نیازمند نرم افزار بودیم که قیمت میلیاردی دادند و ما ناگزیر هستیم خود را با قواعد و ضوابط بورس تطبیق دهیم و در نتیجه نرم افزار مورد نیاز را با قیمت مناسب تری تدوین و کلیات آن را به ستاد تدبیر ارائه کردیم، در حال حاضر ایراداتی دارد که با رفع آنها و تایید ستاد تدبیر، اتاق را خارج از بورس راه اندازی می کنیم.

شوشتری گفت: ما تقاضا کردیم تا مثل بسیاری از کارگزاری ها از نرم افزار بورس استفاده کنیم اما رقم اعلام شده خیلی گران است و توان خرید آن را نداریم.

وی افزود: ظرف سه هفته آینده نرم افزاری که تدوین کرده ایم را آزمایش خواهیم کرد و چنانچه مشکلی نبود نقل و انتقال سهام را انجام خواهیم داد.

شوشتری در خصوص وضعیت تعهدنامه داران گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد سهامداران پدیده، تعهدنامه دارند و برگه تعهد گرفتند و میزان آن ٣ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان است، در حال حاضر تعهدنامه داران پول خود را میخواهند، البته باید به این نکته توجه کرد که معمولا معاملات شرکت هایی که سهام خود را در بازار خرید و فروش می کنند با نوسان همراه است و باید این را پذیرفت.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز اظهار کرد: علاوه بر این ٢٠٠٠ میلیارد تومان نیز تعهد بانکی داریم، مبلغ کمتر از این بود که با احتساب سود به این میزان رسیده است، ٢٠٠٠ میلیارد تومان نیز تعهدات دولتی است و همچنین ۶٠٠ میلیارد تومان نیز بدهی به پیمانکاران و مشاوران است.

وی در خصوص بدهی های پدیده به میزان، تصریح کرد: موسسه میزان به پدیده وامی داده است که در حال حاضر از بابت اصل پول و سود آن مشکلاتی وجود دارد، در خصوص سود اختلاف نظرهایی وجود دارد و به همین منظور جلسات متعددی با حضور استاندار به عنوان مرجع بالادست برگزار شده است.

شوشتری افزود: همچنین در بحث ٢٠٠٠ میلیارد تومان ادعاهای دولتی در خصوص بدهی پدیده نیز دفاعیات خوبی انجام داده ایم.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات از بانک صادرات نیازمند تامین وثیقه است، گفت: در حال پیگیری برای عملیاتی کردن بدهی های شهرداری هستیم تا بتوانیم پایان کار را اخذ کرده و وثیقه ای که قرار است برای دریافت تسهیلات به بانک صادرات ارائه کنیم دریافت نماییم.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار با بیان اینکه پدیده پروژه بسیار سنگینی است، گفت: از یکسو در حال حاضر در کشور وضعیت رکودی را شاهد هستیم، با این وضعیت می بینیم حتی برندهایی که دچار مشکل نبوده اند نیز در رکودند.

شوشتری ادامه داد: در حال حاضر کارشناس رسمی به کارگیری شده است که در حال تجمیع پلاک هاست تا بتوانیم وثایق را فراهم کرده و بدهی های میزان را با اخذ تسهیلات از بانک صادرات بپردازیم.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز گفت: پدیده با شرایط ویژه ای مواجه است و ما دفاعیات خود را ارائه کردیم تا بتوانیم تا حد ممکن به نفع سهامداران در ازای پرداخت جریمه ها و بدهی و سود، تخفیف بگیریم. طی این ۶ ماه در حال رفع مشکلات قبل بودیم .

شوشتری اظهار کرد: در حد بضاعت ساخت و ساز در پروژه پدیده شاندیز را آغاز کردیم و خوشبختانه برای پروژه پدیده کیش سرمایه گذار پیدا شده و ب قرارداد اولیه نیز نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دارایی های پدیده به مراتب بیشتر از بدهی های آن است، گفت: در این خصوص هیچ جای نگرانی وجود ندارد، همچنین میزان سهام و سهامداران نیز مشخص است، در حال حاضر ١٣۶٠٠٠ کد سهامداری وجود دارد که با توجه به اینکه تعدادی از این افراد سهام خود را واگذار کرده اند در حال بررسی های لازم به منظور روشن شدن تعداد هستیم واحتمالا ازین تعداد حدود ١٢٠٠٠ نفر کم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز ضمن تاکید بر اینکه هیچگونه دستگاه دولتی و یا سهامدار عمده از جمله سپاه و آستان قدس سهامدار پدیده نیستند، گفت: در حال حاضر با برنامه های ستاد تدبیر ٨۵ درصد سهامداران، سهامدار خرد هستند.

شوشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشارکت ١٣۶٠٠٠ سهامدار در پروژه پدیده از نشانه های بارز اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: در دنیا وقتی شرکتی با این بزرگی به مشکل برمیخورد بدهی ها فریز می شود تا شرکت مجددا روی پای خود بایستد، چرا که اگر شرکت روپا نشود هیچ بدهی وصول نخواهد شد. به همین منظور ما باید کمک کنیم تا پروژه پدیده به سرنوشت بیمارستان رضا یا تخت جمشید دچار نشود.

وی بیان کرد: ما استدعا می کنیم از حداکثر اختیارات برای پرداخت تسهیلات به ما استفاده شود تا فرهنگ مشارکت به عنوان یکی از اصول تحقق اقتصاد مقاومتی دوباره احیا شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.