نماینده مردم طرقبه و چناران نسبت به وضعیت آلودگی هوا و عدم بررسی لایحه هوای پاک در صحن تذکر داد.

میر حسینی / دهقان: چرا لایحه در مجلس بررسی نمی‌شود / لاریجانی: کمیسیون کشاورزی با اهتمام ویژه سریعا طرح را اصلاح کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در صحن علنی امروز دوشنبه 24 آبان طی تذکری بر اساس تذکر 24 آیین نامه و اصل 50 قانون اساسی اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا بحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: در مجلس نهم به دستور شما هیئتی برای رسیدگی به موضوع آلودگی هوا و تدوین طرحی در این رابطه آماده شد که در ادامه دولت نیز لایحه‌ای را بر این اساس ارائه کرد.

وی ادامه دا: اکنون وضعیت هوا به اضطرار رسیده و طبق آمار وزارت بهداشت با افزایش آلودگی 20 درصد مرگ و میر افزایش می‌یابد.

دهقان تصریح کرد: در مجلس دهم نیز کمیسیون کشاورزی طرحی را برای مبارزه با آلودگی هوا تدوین کرد که بعد از صحن بار دیگر به کمیسیون فرستاده شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران خطاب به لاریجانی بیان داشت: شما به این مسئله وارد شده و وقت بگذارید زیرا کشور آسیب می‌بیند.

وی اذعان داشت: تعجب می‌کنم چرا دولت اجازه می‌دهد وضعیت به حالت اضطرار رسیده و بعد اقدام کند، شرایط به نحوی بود که وضعیت محیط زیست و آلودگی بد را نشان می‌داد بر این اساس باید شما به دولت تذکر دهید تا قبل از اینکه وضعیت به اینجا برسد تدابیر لازم را بیاندیشند.

نماینده مردم طرقبه و چناران تأکید کرد: ما نگران جان بچه‌ها و تعطیلی مدارس هستیم البته این تعطیلی واجب است در صورتی که ما در مجلس نشسته و موافقت‌نامه‌های بین دولت‌ها را تصویب می‌کنیم.

دهقان خاطر نشان کرد: بررسی این موافقت‌نامه‌ها باید موکول به زمانی شود که مسائل مهمی چون محیط زیست و طرح اراضی کشاورزی در مجلس به انتها رسیده باشد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر دهقان گفت: کلیات طرح مبارزه با آلودگی هوا در مجلس تصویب شد اما بعد از تصویب چند ماده ابتدایی آن دچار اشکالات بسیار شدیم لذا آن را به کمیسیون کشاورزی برای بررسی ارسال کردیم.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون کشاورزی باید با اهتمام ویژه هر چه زودتر آن را اصلاح کند البته همه مسائل آلودگی هوا به این قانون بستگی ندارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار