قبض آب در پی آبیاری درختان با آب آشامیدنی در شهرستان منوجان افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین صادقی در بازدید سرزده از امور آب و فاضلاب روستایی گفت: آب بحثی جدی در شهرستان است، چراکه با کمبود شدید آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی افزود: بخش عمدهای از آب کل کشور در کشاورزی و درصد پایینی از آن در حوزه صنعتی مصرف میشود.

صادقی بیان کرد: با اینکه شغل اصلی مردم شهرستان کشاورزی است، باید در مصرف و کاهش آب مدیریتی جدی و سخت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ورودی آب در شهرستان زیاد است، اما باز در برخی از نقاط با کمبود آب مواجه هستیم، افزود: آب باید در سطح کلان کنترل شود.

فرماندار منوجان گفت :آب باید در اقصی نقاط شهرستان تأمین شود در زمستان شکستگی و ترکیدگی لولههای آب بررسی و رفع شود، زیرا در این فصل مصرف آب کمتر بوده و فرصت خوبی برای رفع مشکلات هدر رفتن آب است.

فرماندار منوجان ادامه داد: امور آب و فاضلاب روستایی باید بررسی بیشتری در روستاها انجام دهد و از مصرف آب غیر مجاز جلوگیری و نسبت به قطع آن بهطور جدی اقدام کند.

صادقی گفت : بزرگترین مشکل مصرف آب را در سطح روستاهای این شهرستان آبیاری درختان با آب شرب دانست و گفت: مردم باید از مصرف آب شرب به درختان خودداری کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: باید امور آب و فاضلاب روستایی در این زمینه مدیریت بیشتری انجام دهد تا در تابستان با مشکل عدیده آب مواجه نشویم.

رضا زارعی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان منوجان گفت : عمده مشکل اشخاصی که نسبت به صدور قبض خود اعتراض دارند، این است که بخش زیادی از آنان درختان خود را با آب شرب آبیاری میکنند.

وی افزود : همچنین بخشی دیگر شکستگی لوله بعد از کنتور دارند که با ابراز تأسف به این امر توجهی نمیکنند و این کارها طی دو ماه موجب افزایش هزینه قبض میشود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار