نشست کمیته سلامت وامنیت غذایی در شهرستان دهلران با موضوعیت زارین اربعین حسینی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ معاون فرماندار دهلران با اشاره به تردد زائران اربعین در این شهرستان یادآور شد: نظارت مستمر بر نحوه پخت و پز در ایستگاه های پذیرایی از زائران و تهیه کارت سلامت برای افرادی که در تهیه غذا مشارکت دارند باید از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد.

مجلسی در این نشست بر ضرورت ارائه خدمات شبانه روزی توسط مراکز بهداشتی و درمانی در بخش ها و حضور به موقع و اقدام های لازم توسط بهورزان خانه های بهداشت در روستاها نیز تاکید کرد.

وی تاکید کرد: بهداشت و درمان شهرستان همچنین در خصوص ایجاد ایستگاه های سلامت و بهره گیری از ظرفیت ها در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین در ایستگاه های پذیرایی اقدام کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز در این نشست گفت: با توجه به ترد زائران از این شهرستان اقدام های لازم در خصوص سلامت و امنیت غذایی و توزیع بروشور و سی دی های آموزشی در دستور کار است.

شهریار رسولی با اشاره به اقدام های پیشگیرانه در خصوص بیماری سالک در شهرستان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 32 مورد ابتلا به سالک داشته ایم و شاهد کاهش چشمگیر شیوع این بیماری در شهرستان هستیم.

وی از صدور مجوز برای 2 پایگاه سلامت و 2 مرکز درمانی شهری و آموزش بهورزی در شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 32 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران بر صدور کارت بهداشتی برای افرادی که در پخت و پز غذای زائران اربعین مشارکت دارند تاکید کرد و افزود: جلوگیری از عرضه مرغ زنده، دفع به موقع زباله و راه اندازی ایستگاه سلامت اربعین به جد پیگیری می شود.












انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.