مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان مهمترین عامل توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند و باید از این منظر بر هدایت دانش آموزان به سمت کتاب و کتابخوانی بیش از پیش سرمایه گذاری شود.

دانش آموزان مهمترین عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاظمی در در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه دخترانه مصلی نژاد مشهد افزود: هم اکنون سرانه کتاب برای دانش آموزان در این استان 5.8 است به این معنا که برای هر دانش آموز 5.8 جلد کتاب در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی به سرانه پائین کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: این در حالی است که شاخص کتابخوانی و مطالعه از شاخصهای توسعه می باشد و باید این شاخص در کشور ما افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ابزار برقراری ارتباط معلم با دانش آموز و تعلیم در آموزش و پرورش کتاب لذا اصلی ترین کار آموزش و پرورش توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
کاظمی افزود: باید علاوه بر اینکه کتاب ابزار رسمی در آموزش است یک فعالیت فوق برنامه برای دانش آموزان نیز باشد تا آنان به منظور ارتقا علم و دانش خود نسبت به کتاب احساس نیاز داشته باشند.
وی گفت: در آموزش و پرورش تلاش شده با توسعه کتابخانه های مدارس و کتابخانه های کلاسی نسبت به افزایش دسترسی دانش آموزان به کتاب و نیز مطالعه آنان کمک شود.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.