هشدار پوتین در مورد احتمال برداشت غیرقانونی گاز توسط اوکراین

رئیس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با صدراعظم آلمان در مورد برداشت غیرقانونی از گاز ترانزیت به اروپا از سوی اوکراین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پوتین و مرکل در این مذاکره وضعیت پیرامون ترانزیت گاز از روسیه به کشورهای اروپایی از طریق اوکراین در فصل سرما را بررسی کردند.

بنا به اعلام روز دوشنبه کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که بخشی از گاز ارسالی روسیه به اروپا در زمستان ممکن است از طرف اوکراین غیرقانونی استفاده شود.

پوتین و مرکل توافق کردند که در این مورد تلاش هایی از طریق کمیسیون اروپا، وزارت انرژی روسیه و شرکت گازپروم برای پیشگیری از برداشت غیرقانونی گاز از سوی اوکراین انجام گیرد.

روسیه از طریق شبکه خطوط انتقال مسیر اوکراین سالانه تا 130 میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای اروپایی ارسال می کند.

تاکنون چندین بار اعلام شده که به دلیل برداشت غیرقانونی گاز ارسالی روسیه به اروپا از سوی اوکراین، صادرات گاز برای مدتی متوقف شده است.

اوکراین حدود شش ماه است که از روسیه گاز نمی خرد و سوخت مورد نیاز را از برخی کشورهای اروپایی همچون لهستان و اسلوونی تامین می کند.

پوتین و مرکل در گفت وگوی تلفنی خود همچنین در باره اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل مناقشه شرق اوکراین که شاهد تنش مسلحانه مخالفان دولت و نیروهای ارتش است، تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار