نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین برای مشکلات مردم تلاش مضاعف کنند زیرا بیکاری در کشور آمار بالایی دارد.

آمار بیکاری در کشور سرسام اور استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام  مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس اظهار داشت: باید به مسئولین و به ویژه رئیس جمهور عرض کنم که برای مشکلات مردم تلاش مضاعف کنند زیرا امروز آمار بیکاری در کشور سرسام آور است.

نماینده مردم قم ادامه داد: استان قم از نظر جغرافیایی محور مواصلاتی 17 استان کشور است و مسئولین در آمارها اعلام می کنند که 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شده ولی ما در عمل می بینیم در سه سال گذشته نرخ بیکاری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: امروزه صنایع ما با خوش بینی زیر 50 درصد فعالیت کاری دارند و باقی صنایع ما ورشکست شدند و کارکنان آن به لشکر بیکاران افزوده شده اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور برای بیان موفقیت برجام مرتب نظر می دهد که تحریم ها برداشته شد و مدیریت منابع مالیمان در خارج از کشور در اختیار داریم و فروش نفت مان به چهار برابر افزایش پیدا کرده پس چرا در اعتبارات سازمان های ما تغییراتی دیده نمی شود. این طور نباشد که درآمدهای نفتی در راستای بیکاری استفاده نشود و در آستانه انتخابات صرف هزینه های تبلیغاتی می شود.

ذوالنور با عنوان اینکه قم خیزش گاه انقلاب اسلامی است عنوان داشت: قم یک شهر و یک استان نیست و محل پرورش مراجع عظام تقلید و شخصیت های بزرگ علمی است که دل های عاشق های اسلام ناب و جوانان پرشور مسلمان از نقاط مختلف دنیا به خود جمع کرده به شکلی که بیش از صد کشور دنیا فرهنگ و معارف اسلام را در این شهر یاد می گیرند و کسانی مثل سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و شیخ زکزاکی و شخصیت های بزرگ دیگر به بیداری اسلامی در دنیا کمک می کنند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر فروش نفت ما به چهار برابر افزایش پیدا کرده ما باید تغییراتی در زندگی مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار