اراک؛

بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان عزاداران حسینی

در آستانه اربعین حسینی 30 بقعه شاخص استان مرکزی آماده میزبانی از زائران و سوگواران اربعین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛چند روز مانده به اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام خیل عاشقان مکتب عاشورا از سراسر کشور راهی کربلا ، دیار عاشقی می شوند .
کاروان های پیاده از مناطق مختلف استان مرکزی و کشور با قرار گرفتن در مسیر دلدادگی مکتب امام حسین (ع) در حال حرکت به سمت مرزهای غربی و جنوبی کشور هستند .
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  گفت : همزمان با این ایام  در تمام بقاع متبرکه استان مرکزی، مراسم ویژه‌ای همراه با پیاده‌روی و عزاداری دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام اصغر سلطانی افزود: برنامه‌ریزی بقاع برای میزبانی از عزاداران حسینی انجام شده یا در حال انجام است و بیش از ۳۰ بقعه شاخص استان، پذیرای سوگواران سید الشهدا(ع) هستند.
وی یکی از محافل باشکوه ویژه اربعین حسینی را مراسم عزاداری در امامزاده بی ‌بی زبیده خاتون(س) شهرستان دلیجان دانست و تصریح کرد: این محفل یکی از باشکوهترین محافلی است که با حضور بیش از ۵ هزار عزادار برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سلطانی  افزود: در اراک امامزاده محمد عابد(ع) میزبان عزاداران حسینی است، در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سخنرانی می‌کند، در آشتیان نیز امامزاده بی‌بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان در شهرستان زرندیه امامزاده منصور(ع)، در شازند امامزادگان آستانه، در ساوه امامزاده سید اسحاق(ع)، در خمین امامزاده ابوطالب(ع)، در تفرش امامزاده محمد(ع( میزبان خیل عظیم سوگواران اباعبدالله(ع) هستند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، اربعین ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.