نشست دوروزه کلانتران مرزی خوی و استان وان ترکیه با هدف ایجاد بسترهای لازم برای همکاری بیشتر در تامین امنیت مرزها در خوی آغاز شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در اولین روز از این نشست فرمانده هنگ مرزی شهرستان خوی با تقدیر از تلاشهای مرزبانان دوطرف در تامین امنیت مرزها گفت: امسال با تلاش مرزبانان خوی و استان وان ترکیه کمترین حوادث مرزی در محدوده مرزهای دو طرف به وقوع پیوست.

سرهنگ حسنلو مرزهای دوطرف را مرزهای صلح و دوستی برای توسعه فعالیت های افتصادی دانست و افزود: مبارزه با قاچاق و تروریسم دو محوراساسی فعالیت مرزبانان ایران و ترکیه در محدوده مرزهای خوی و وان ترکیه است.

وی با اشاره به اجرای کامل طرح انسداد مرزها در محدوده خوی مرز گفت: پاسگاههای مرزی شهرستان خوی و چالدران در سالهای اخیر برای مبارزه با قاچاق کالا به آخرین دستاوردهای کنترل مرزبانی مجهز شده است.

والی استان وان ترکیه در این نشست، امنیت پایدار در مرزهای دو کشور را نشانه عزت و اقتدار و عزم مشترک دو طرف در مبارزه با متخلفان مرزی دانست.

آقای تاش یاپان گفت: مرزهای دو کشورترکیه و ایران نماد صلح و دوستی است و این صلح پایدار و امنیت دایمی بستر را برای گسترش روز افزون روابط تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.

والی استان وان ترکیه خاطر نشان کرد: مرزبانان دوطرف با هوشیاری هرگز به دشمنان اجازه ورود و ایجاد اختلال در مرزهای دوطرف را نخواهند داد.

بازدید طرف ترک از ظرفیتهای تولید و صنعتی شهرستان خوی از جمله برنامه های جانبی این نشست دو روزه است.

این نشست فردا با امضای تفاهم نامه مرزی به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خوی ، مرز ، ایران ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.