ارومیه؛

بررسی مسایل و مشکلات گمرکات آذربایجان غربی و آناتولی شرقی ترکیه

مسایل و مشکلات گمرکات استان آذربایجان غربی و منطقه اناتولی شرقی ترکیه در نشست مشترک مدیران گمرکات دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در جلسه ای که به همین منظور و با شرکت مدیران گمرکات بازرگان، سرو و رازی و گمرکات مقابل این گمرک در کشور ترکیه در مرز بازرگان تشکیل شد، پرویز تقوی ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی هدف از تشکیل این جلسه را اجرای مصوبات پنجمین نشست روسای کل گمرکات ایران و ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: در این نشست ها تلاش می شود با همکاری و همدلی مدیران دو طرف گمرک امر صادرات و واردات برای دو کشور ایران و ترکیه تسهیل شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به تعیین سقف 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه، همکاری متقابل و رفع موانع تجارت از سوی مسئولان گمرکات دو کشور ضروری است.

محمت چلبلی ناظر گمرگات منطقه آناتولی شرقی ترکیه نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات دولت ترکیه در گمرکات ترکیه هم مرز با جمهوری اسلامی ایران افزود: برای افزایش تجارت و تردد در ترکیه، در تمامی این گمرکات فعالیتهای عمرانی برای ساماندهی در حال انجام است.

در این جلسه در مورد تلاش و همکاری مسئولان دو گمرک برای کاستن از صفهای طولانی در دو سوی مرز و سرعت بخشیدن برای فعالیتها و ساماندهی گمرکات بحث و تبادل نظر شد.

آذربایجان غربی 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان دارد.

این استان همچنین 9 گمرک و پنج بازارچه مشترک مرزی دارد.

گمرک بازرگان ـ گوربلاغ، رازی ـ کاپی کوی و سرو ـ اسندره سه گمرک مرزی بین ایران و ترکیه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.