ایلام ؛

اسکان زائرین در مهران توسط هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: دو هزار و 646 زائر در 14 مکان شهر مرزی مهران تاکنون توسط این نهاد اسکان یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام  اعلام کرد: تعداد مجروحان این حوادث که به مراکز درمانی اعزام شده اند را 75 نفر اعلام کرد و گفت: از 20 آبان ماه تاکنون سه هزار و 889 زائر در مسیرهای پیوندی به مهران از خدمات درمانی و امدادی این جمعیت برخوردار شده اند.

محمد سلیمانی گفت : در این مدت تاکنون به هشت حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی امداد رسانی شده است.

به گفته وی، این نهاد در اربعین امسا ل به صورت رایگان از زائران آزمایش فشار خون و قند خون می گیرد که تا امروز 277 زائر از این خدمات بهره مند شده اند.

سلیمانی تاکید کرد: در صورتی که به تشخیص ستاد اربعین استان ایلام زمین برای برپایی اردوگاه در اختیار این نهاد قرار گیرد هلال حمر از آمادگی کامل برای ایجاد و تجهیز این اردوگاه به منظور اسکان اضطراری زائران برخوردار است.

وی یادآور شد: هلال احمر در اربعین امسال از سوی ستاد اربعین استان به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات تعیین شده و در این راستا کار خدمات دهی به زائران حسینی را در حوزه امداد و نجات بر عهده دارد.

گفت: امداد رسانی این جمعیت از طریق 23 پایگاه، بالگرد، 30 تیم موتوری امداد و نجات و به کارگیری 200 امدادگر در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام ادامه داد: همچنین عملیات امدادرسانی در زمان بروز حوادث احتمالی به زائران در شهرستان و مرز مهران از طریق 16دستگاه آمبولانس و هفت اتوبوس آمبولانس انجام خواهد شد.

سلیمانی گفت:خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین امسال به زائران از 20 آبان آغاز و تا 10 روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: تمامی خدمات جمعیت هلال احمر ایلام در اربعین امسال تنها در داخل کشور است و همه خدمات مورد نیاز به زائران در مرز مهران انجام می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.