با توجه به حجم زیاد زوار در مرز مهران اعلام شد که زائران از مرز شلمچه و چذابه عازم زیارت اربعین شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به حجم زیاد زوار در مهران و امکانات زیر ساختی محدود، تردد از آن مسیر به سختی انجام می شود به همین دلیل اعلام شد که زائران از مرز شلمچه و چذابه عازم زیارت اربعین شوند.

سرهنگ رضا دولتشاهی  بیان کرد: با توجه به این که اعلام شده زائران از مرز شلمچه و چذابه عزیمت نمایند اما باید گفت در مرز چذابه با توجه به محدود بودن امکانات زیر ساختی و محدودیت ظرفیت پارکینگ ، شاهد ترافیک خیلی سنگین هستیم و مسیر قفل شده است هرچند که همکاران ما در حال هدایت خودروها به پارکینگ های رزرو شده، هستند.

دولتشاهی تصریح کرد: در مرز شلمچه خوشبختانه با توجه به زیر ساخت های خوبی که وجود دارد ترافیک روان بوده و در حال حاضر مشکلی در تردد خودروها وجود ندارد.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه زائران از مرز مهران نیز به مرزهای خوزستان مراجعه می کنند اما با همکاری تمامی ارگان ها و برنامه ریزی مناسبی که صورت گرفته است خوشبختانه به نیروهای بیشتری نیازی نیست.

رئیس پلیس راه استان در خصوص ممنوعیت خروج زائران سایر کشورها از مرز چذابه بیان کرد: برای خدمات رسانی و نظارت بهتر و دقیق تر تصمیم گرفته شد تا زائران خارجی از مرز شلمچه تردد نمایند که اطلاع رسانی بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.

دولتشاهی بیان داشت: خوشبختانه تا کنون تصادف یا حادثه خاصی برای زائران اتفاق نیافتاده است تنها کسانی که ماشین های خود را در مکان های نامناسب پارک کرده اند و باعث ایجاد ترافیک شدند ، خودروهایشان با یدک کش به پارکینگ منتقل گشت و مالکان خودروها در بازگشت با مراجعه به پلیس می توانند به محل پارک آن هدایت شوند.

به زائرین توصیه می کنیم قبل از رسیدن به مرز خودروهای شخصی خود را در سوسنگرد و خرمشهر پارک نمایند و از وسایل نقلیه ی عمومی برای رسیدن به مرز استفاده کنند تا با این عمل از ایجاد ترافیک جلوگیری نمایند چرا که پیش بینی می شود 5شنبه و جمعه 100درصد مشکل ترافیکی بوجود خواهد آمد.


حضور فعال علوم پزشکی در مرز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: نظارت علوم پزشکی از قبل از برپایی موکب ها اعمال شد به این صورت که مناطق مرزی سم پاشی شد تا موجودات و حشرات موذی از بین بروند.

دکتر شکراله سلمان زاده افزود:همچنین اجبار شد کسانی که قصد برپایی موکب را دارند برای تهیه کارت تندرستی اقدامات لازم را انجام دهد.که نمونه گیری و سایر آزمایشات را بصورت رایگان انجام دادیم.

سلمان زاده بیان کرد: برای طریقه نگهداری از موادغذایی و روش طبخ درست غذا نیز جلسات متعددی را برگزار نمودیم تا غذا با روش های کاملا بهداشتی آماده و در اختیار زوار قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در بحث بازرسی نیز در حال حاضر به صورت شبانه روزی و مستمر تمام موکب ها مورد بازرسی قرار می گیرند و موارد مشکوک به سرعت جمع آوری می شود به منظور بهداشتی بودن آب شرب نیز ،امسال برخلاف سال گذشته که آب جهت شستشو و سایر موارد استفاده می شد دستور دادیم تا تنها آب شرب وارد منطقه گردد که همین آب نیز به صورت مرتب کلر سنجی می شود.

دکتر سلمان زاده  در پاسخ به این سئوال که با توجه به تجمع میلیونی و شیوع انواع بیماری، چگونه از ورود این بیماری ها جلوگیری می کنید؟ گفت: در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی پایگاه های مراقبت مرزی در  طول سال ودر 24 ساعت شبانه روز در حال فعالیت هستند و هر شخصی که وارد مرز می شود را از لحاظ تنفسی، تب و حتی بیماری های پوستی غربالگری می کنند.

وی تصریح کرد: با استفاده از دستگاه های دیجیتالی که تعبیه شده اگر شخصی علائم تب یا تنفس را داشته باشد به سرعت در اتاق بیمار، نمونه برداری صورت می گیرد و مورد را به استان مربوطش گزارش می دهیم همان طور که سال های گذشته این اتفاق صورت گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان توصیه کرد:

قبل از این توصیه کرده بودیم که زائران حتما واکسن آنفولانزا را بزنند اما در حال حاضر این توصیه بی فایده است چرا که باید واکسن باید از 3 هفته قبل استفاده می شد.

اما مهمترین نکات این است که حتما ا زآب بطری استفاده نمایند و در حد امکان با خود نیز آب بطری همراه داشته باشند و به هیچ عنوان از آب مخازن و رودخانه نیاشامند.

از خوردن کاهو، سالاد و سبزیجات به شدت خودداری نمایند و غذا را گرم مصرف کنند.با توجه به این که احتمال رشد عوامل میکروبی در غذاها وجود دارد به هیچ عنوان غذایی را برای وعده بعد نگه ندارند.

بیماران دیابتی ، قلبی و عروقی نیز در فواصل مختلف استراحت لازم را نمایند و از کفش راحت استفاده کنند.

کسانی که دارو مصرف می کنند حتما داروی خود را به همراه داشته باشند.

رعایت آداب تنفسی و بهداشت دست ها بسیار مهم است و بطور مرتب دست های خود را با آب و صابون یا ژل های ضد عفونی کننده ، بشویند.

در دستمال عطسه و سرفه کنند و از روبوسی با افرادی که نشانه های بیماری تنفسی دارند خودداری نمایند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۵
امکاناتش هم خوبه
آخرین اخبار