مشهد؛

کاهش 20 درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به کاهش 20 درجه ای دمای هوا، وزش باد و بارشهای رگباری در مناطق مختلف استان هشدار داد.

کاهش 20 درجه ای دمای هوا در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی روز سه شنبه اعلام کرد طبق آخرین نقشه ها و مدلهای پیشیابی، با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن افزایش ابرناکی وزش باد و شروع بارندگی در سطح استان انتظار می رود.
در این مدت دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد بطوری که طبق محاسبات انجام شده تا اواسط هفته آینده دمای حداکثر روزانه نسبت به امروز 25 آبان حدود 20 درجه و دمای حداقل شبانه بیش از 10 درجه کاهش خواهد داشت.
همچنین شروع بارندگی ها روز شنبه هفته آینده از نواحی غربی خراسان رضوی به شکل باران پیش بینی شده که با نفوذ جریانات سرد شمالی تا اواخر روز 29 آبان در اغلب نقاط نیمه شمالی و نواحی سردسیر و کوهستانی استان تبدیل به بارش برف و باران خواهد شد.
طبق پیش بینی های انجام شده بارش ها به طور متناوب تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت که بیشترین حجم آن در فاصله زمانی شنبه تا اواخر وقت یکشنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی پیش بینی می شود.
اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی حاکی است کاهش دما از 29 آبان شروع شده و برودت هوا تا پایان هفته در سطح استان ادامه دارد.
در فعالیت این سامانه جوی وزش باد نیز در اغلب نقاط خراسان رضوی به نسبت شدید و در برخی نقاط به ویژه در نوار شرقی استان شدید پیش بینی می شود.
همچنین به علت تشکیل مه، وزش باد، کولاک برف، باران و کاهش دید احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.
بر طبق این اطلاعیه با توجه به ایام پایانی ماه صفر و برودت هوا توصیه می شود کاروانهای زیارتی نسبت به تجهیز و همراه داشتن وسایل گرمایشی مناسب تمهیدات و اقدامات لازم را مبذول دارند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: کاهش ، دمای ، هوا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار