ذرات به جای مانده بر سطح تلفن همراه، گویای واقعیاتی از سبک زندگی شماست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مولکول های موجود بر سطح تلفن های همراه، واقعیت های زیادی درخصوص سبک زندگی و سلامت صاحب آن، از جمله غذاهای موردعلاقه و داروهای مورد استفاده وی، برملا می کند.

دانشمندان آمریکایی ذرات به جای مانده بسیاری از قبیل کافئین، ادویه، کرم های پوستی و داروهای ضدافسرگی را بر روی 40 گوشی تلفن همراه مورد مطالعه کشف کردند. به گفته این محققان، اثری از مولکول ها، باکتری ها و مواد شیمیایی بر هر چیزی که لمس می کنیم، باقی می ماند. حتی با وجود شستشوی کامل دست ها نیز این اتفاق خواهد افتاد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از تکنیکی به نام «طیف سنجی جرمی»، 500 نمونه گرفته شده از 40 گوشی تلفن همراه را مورد بررسی قرار دادند. سپس با مقایسه ذرات یافت شده با مولکول های شناسایی شده در یک پایگاه داده، سبک زندگی مرتبط با هر کاربر را استخراج کردند.

یکی از محققان اظهار کرد: «با بررسی ذرات به جای مانده بر تلفن های همراه می توان دریافت صاحب آن زن است یا مرد، اگر زن است از چه نوع لوازم آرایشی استفاده کرده است، آیا موهایش را رنگ کرده است، قهوه می خورد یا تمایل به مشروبات الکلی دارد، غذاهای پر ادویه می خورد، افسردگی دارد، از ضدآفتاب استفاده می کند و مواردی از این قبیل.»

بیشتر این ذرات از دست ها و پوست به سطح تلفن های همراه منتقل می شوند. مواد به کار رفته در ساختار افشانه های خوشبوکننده و ضدآفتاب ها برای مدت طولانی تری روی پوست و گوشی تلفن همراه باقی می مانند. محققان معتقدند درصورت نبود اثر انگشت، از این طریق می توان دریافت گوشی تلفن همراه متعلق به چه کسی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار