نمایش مرگ زنان زرد زمان اجرای دیروقت آثار نمایشی را برای مخاطبانش در هم شکست.

مرگ زنان زرد زمان  اجرای کلیشه ای را شکستامین آبان کارگردان نمایش «مرگ  زنان زرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: این اثر داستان  افرادی است که ساعت مرگ خود را تغییر دادند و دست به کاری می زنند که جبران ناپذیر است.

وی درباره انگیزه خود از انتخاب این متن اظهار داشت: آنچه باعث می شود من کار کنم، انگیزه نمایش مشکلات جامعه و جوانان است. اتفاقاتی که در اطراف ما می گذرد. درباره انتخاب این نمایشنامه هم، همین رویکرد را داشتم.

آبان درباره سبک اجرایی نمایش خود بیان کرد: نمایش یک اثر سورئالیستی محسوب می شود  اما  با این تفاوت که این سبک را با نورپردازی های خاص نشان نداده ایم؛ بلکه این خود داستان است که فضای سورئالیستی دارد.

وی در مورد اجرای نادرست سبک سورئالیسم در تئاتر کشورمان اظهار داشت: کسانی هستند که در دانشگاه ها سبک سورئال را درس می دهند اما فقط در موردش صحبت می کنند و نمی توانند یک اثر با این شیوه اجرایی را روی صحنه ببرند. 

کارگردان نمایش «مرگ زنان زرد» در خصوص شرایط انتخاب بازیگرانش گفت: داشتن شرایط بدنی مناسب و صدای خوب جزو اولویت هایم برای انتخاب بازیگران بود تا تماشاگر را بیشتر جلب خود کند. از طرفی به دنبال هنرمندانی بودم که اهداف والایی برای ادامه کار  در این عرصه را داشتند. 

وی در باره ساعت اجرای نمایش بیان کرد: از آنجایی که بیشتر دانشجوها برای دیدن این اثر می آیند، زمان آن را ساعت 4 عصر در نظر گرفته ام تا مخاطبان  برای دیدن نمایش  مشکل زمانی نداشته باشند. 

گفتنی است؛ این اثر نمایشی هر شب تا ششم آذر در تماشاخانه ارغنون ساعت 16 روی صحنه می رود. 


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار