مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس گفت: پژوهش زیربنای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی در مورد پژوهش در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس گفت: پژوهش در پایگاه توس فقط به آرامگاه فردوسی معطوف نمی شود بلکه طبق سیاست های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور،این پایگاه باید تمام حوزه توس را بررسی کند.

وی افزود: هفته پژوهش از 21 آبان لغایت 28 آبان است و شعار امسال:پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی،فناوری زیر بنای اقتصاد مقاومتی است.

زهره وندی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه پژوهش در توس،عدم فراگیری کاربردی پژوهش در میان جوانان و دانشجویان در این حوزه است و بیشتر تحقیقات صرفا توصیفی و گزارشی است.

 وی بااشاره به بررسی های باستان شناسی،بررسی های حوزه مرمت و آسیب شناسی، مستند نگاری،فتوگرافی،اسکن لیزری و بررسی های ژئوفیزیک منطقه توس به افزایش فعالیت های پژوهشی در پایگاه میراث فرهنگی توس تاکید کرد.

زهره وندی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که پیشرفت و عزت کشور در گرو تلاش در زمینه پژوهش است عنوان کرد:فعالیت های پژوهشی در حوزه های آثار باقیمانده از گذشتگان،مردم شناسی، زبان و گویش ،باستان شناسی،فلسفه،ادبیات و علوم انسانی،تاریخ و موضوعات مرتبط با مشاهیر و مفاخر توس در دستور کار جدی این پایگاه است.

وی تصریح کرد: پژوهش در حوزه مشاهیر و مفاخر توس باعث آشنایی جوانان با میراث فرهنگی ایران شده و این سپری قدرتمند در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس بااشاره به جلسات کاربردی با دانشگاهها تصریح کرد: هدف ما آموزش صحیح به دانشجویان و انطباق و همسویی دانشگاهها با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخصوص پایگاه توس است.

انتهای پیام//آ.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار