در مراسمی در هنر سرای خورشید اصفهان از تمبر استاد حسن کسائی و استاد عباس قاضی، رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منوچهر غیور، از شاگردان استاد حسن کسائی در مراسم بزرگداشت استاد حسن کسائی هنرمند مطرح موسیقی نصف‌جهان گفت: باید به جوانان کمک کنیم تا بتوانند در آینده موسیقی اصفهان را زنده نگه دارند.

استاد منوچهر غیور با اشاره به حضور جوانان در هنر و موسیقی افزود: جوانانی که در ابتدای مسیر آموزش هنر هستند، باید بدانند هنر اقیانوسی بیکران است و در این رشته‌‌ها نباید کسی با آموزشی که می‌بیند، ادعایی داشته باشد زیرا پس از مدتی ضرر این غرور خود را می‌بیند.

وی با بیان اینکه استاد حسن کسائی فردی بزرگ در عرصه موسیقی به شمار می‌رود، گفت : من هیچ‌گاه نمی‌گویم مرحوم کسائی زیرا استاد کسائی زنده است و زنده می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: استاد حسن کسائی پس از 70 سال فعالیت هنری هنوز می‌گفت که برای آموختن و فراگیری جای کار دارم این یعنی دایره فراگیری هنر بسیار گسترده است.

استاد حسن کسائی در سال 1307 در خانواده‌ای تاجر پیشه به دنیا آمد. پدرش از تاجران به نام اصفهان بوده است. استاد از سن دوازده سالگی شروع به نواختن نِی کرد و در سن سیزده‌سالگی به مکتب استاد نوایی رفت.

حسن کسایی در محضر استاد صبا به نواختن ردیف‌ها پرداخت و با هنرمندانی چون خالقی، مشیر همایون و حسین محجوبی نیز می‌نواخته است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار