امروزه شاعران جوان در گرداب واژگان تکراری افتاده‌اند و این امر از نبود مطالعه کافی نشأت می‌گیرد.

ضرورت ثبت رسمی آثار هنری/ شاعران جوان در گرداب واژگان تکراری نیفتند
مینا آقازاده شاعر، در خصوص انتشار مجموعه شعر شاعران جوان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما هم‌اکنون با عنوان برخی مجموعه شعرهای منتشر شده مشکل داریم؛ زیرا اکثر عناوین کتاب‌ها تا اندازه زیادی به یکدیگر شباهت دارند.

شاعر مجموعه شعر «باید ستاره‌ای روشن کنم» در بخش دیگری از سخنانش به کم‌توجهی شاعران جوان به مطالعه اشاره کرد و گفت: امروزه شاعران جوان در گرداب واژگان تکراری افتاده‌اند و این امر از نبود مطالعه کافی نشأت می‌گیرد.

آقازاده در خصوص برخی مشکلات شاعران جوان در انتشار کتاب‌هایشان گفت: امروزه بحث انتشار متن مهم‌ترین دغدغه شاعران و هنرمندان جوان است. شاعران نمی‌توانند برای انتشار کتابشان تأمل کند؛ زیرا احتمال سرقت ادبی وجود دارد.

وی افزود: به نظر من ایده بسیار خوبی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیش از این اجرایی می‌کرد، ثبت آثار سروده شده شاعران پیش از انتشار آن است. زیرا این امر کمک بزرگی به شاعران و هنرمندان خواهد کرد. شاعر جوان ما هم‌اکنون یا باید صبور باشد و آثار خود را در فضای مجازی منتشر نکند و یا اینکه پیش از انتشار آثارش در فضای مجازی، به سرعت آنها را در یک مجموعه شعر جمع‌آوری کرده و در قالب کتاب منتشر کند. در غیر این صورت احتمال سرقت ادبی وجود خواهد داشت. البته شاعران جوان نمی‌توانند آثارشان را در فضای مجازی منتشر نکنند؛ زیرا همه شاعران به روز هستند.

یاد‌آور می‌شود آقازاده تا‌ به امروز مجموعه شعرهایی چون «از من کوچ نکن»، «باید ستاره‌ای روشن کنم»، «با چتر به خواندنم بیا» و «از من چیزی جز تو باقی نمانده»را روانه بازار کتاب کرده است.

 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار