اشرف‌غنی: آدم‌ربایان محاکمه علنی می‌شوند

رئیس جمهور افغانستان گفت: آدم‌ربایان در بازداشت دولت هستند و مطابق قوانین کشور به صورت علنی و عادلانه محاکمه می‌شوند.

اشرف‌غنی: آدم‌ربایان محاکمه علنی می‌شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: اشرف‌غنی صبح امروز طی تماس تلفنی با پدر نوید کودک اختطاف شده در ولایت فراه که دیروز از چنگ ربایندگان آزاد شد، از رهایی وی که به همت و تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی و توجه والی فراه صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور کشور گفت که ربایندگان اکنون در توقیف دولت قرار دارند، در مطابقت به قوانین نافذۀ کشور به صورت علنی و عادلانه محاکمه خواهند شد.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که حفاظت از جان و مال مردم از وظایف حکومت می باشد و کسانیکه زندگی هموطنان ما را به مخاطره می اندازند و دست به چنین اعمال وحشیانه می زنند، از پنجه قانون فرار نمی توانند و با آنان برخورد جدی صورت می گیرد.

محمد اشرف غنی به عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری هدایت داد تا کودک مذکور را بخاطر تداوی به کابل انتقال دهد.

رئیس جمهور گفت که نیروهای امنیت ملی و مبارزه با جرایم جنایی که در رهایی کودک خردسال نوید تلاش کردند، مورد تقدیر و ستایش قرار خواهند گرفت.

گفتنی است نوید، کودک خردسال افغان که در روزهای گذشته نوار تصویری او در چنگ ربایندگان توسط رسانه‌های اجتماعی همرسانی شد، روز گذشته آزاد شده‌ است.

تصاویری‌ که از این کودک نشر شده بود، دردناک و رفتار ربایندگان نیز با او در این تصاویر ظالمانه نشان داده شده است.

محمد آصف ننگ، والی فراه گفت که این کودک حوالی عصر روز سه شنبه ۲۴ عقرب آزاد و دو نفر از ربایندگان نیز توسط نیروهای پولیس بازداشت شده‌اند.

او گفت که نیروهای امنیتی برای رهایی این کودک چندین عملیات ویژه در چندین نقطه شهر فراه داشتند که در نهایت این کودک را از یکی از این مناطق پیدا و رها کردند.

والی فراه افزود که ربایندگان از خانواده کودک درخواست پول داشتند که از ۳۰۰ هزار دلار شروع کرده بودند و آخرین مطالبه آنان نیز ۸۰ هزار دلار بود.

جمهور نوشت: به گفته وی ربایندگان مقدار درخواستی خود را بالا و پایین می‌بردند و با این کار انواع فشار را بر خانواده کودک ربوده شده، وارد می‌کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار