فرماندار ویژه کاشان با بیان این که کارکرد موزه تغییر کرده است، گفت: موزه از یک مکان نمایشی به مجموعه ای تعاملی ارتقا یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا مومنیان در نشست انجمن میراث فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: به عنوان نمونه موزه فناوری، تصویرگر گستره تکنولوژی در تاریخ ملت ایران اسلامی است که برای دنیای غرب پس از سال ها دست یافتنی شد.
وی هم چنین با بیان این که کارکردهای فرهنگی متفاوت با گذشته است، افزود: مدیریت فرهنگی جوامع مدرن نیازمند ابزارهای فرهنگی و اجتماعی مدرن متناسب با شرایط جامعه است و در این راستا موزه یکی از مظاهر و شاخص های ارتقای فرهنگی و اجتماعی جوامع امروزی است.
به گفته وی، در صورتی می توانیم ارزش های اصیل جامعه را در هیاهو و تلاطم دنیای مدرن امروزه حفظ کنیم که نیازهای جامعه را به خوبی شناخته و برای ابزارهای فرهنگی جذابیت های جدید ایجاد کنیم.
فرماندار ویژه کاشان خاطرنشان کرد: امروز جذابیت های دنیای مدرن مانند باران بر سر جوانان جاری است و نمی توان انتظار داشت جامعه از حرکت و پویایی بایستد چرا که برخی در کنار مسیر پیشرفت متوقف ایستاده و تنها نظاره گر اوضاع و مسائل هستند.
وی تصریح کرد: با عزمی که در انجمن میراث فرهنگی شهرستان کاشان وجود دارد راه اندازی موزه دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی با احیای ساختمان تلگراف خانه کاشان و موزه فرش طی یکی دو سال آینده، دست یافتنی است.
مومنیان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: ظرفیت های مناسبی در این بخش با انگیزه های لازم وجود دارد، موزه های مطرح و مشهور جهانی بر پایه ای از انگیزه های شخصی و ظرفیت های بخش خصوصی بنا نهاده شده است.
وی یادآور شد: می توان از ظرفیت های بخشداری ها، دهیاری ها، خیران، تشکل های مردمی و هیات امنای مرکزهای مذهبی شهرستان برای غنا بخشی به موزه های کاشان بهره مند شویم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.