کرمانشاه

توجه به امر صيانت و پيشگيری از ارتکاب جرايم و تخلفات

پليس به عنوان عضوی از جامعه، توجه به امر صيانت و پيشگيری از ارتکاب جرايم را با اتکا بر آموزه های دينی در راستای اجرای صحيح مأموريت ها مورد تأکيد قرار می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرمانده انتظامي استان کرمانشاه گفت: پليس به عنوان عضوي از جامعه، توجه به امر صيانت و پيشگيري از ارتکاب جرايم و تخلفات را با اتکا بر آموزه هاي ديني در راستاي اجراي صحيح مأموريت ها مورد تأکيد قرار مي دهد.
سردار"منوچهر امان اللهی گفت: نيروي انتظامي به عنوان يک نهاد امنيتي براي اجراي بهينه مأموريت ها، نيازمند کارمنداني خدوم، صادق و با تقوا است.
وي افزود: اين نيرو در اجراي وظايف قانوني ممکن است در معرض مخاطرات، تهديدها، آسيب ها و انحرافاتي باشد که اين امر لزوم پيشگيري و صيانت از کارکنان از وقوع جرايم را پر رنگ تر مي کند.
سردار امان اللهي ادامه داد: در همين راستا پليس به عنوان عضوي از جامعه، توجه به امر صيانت و پيشگيري از ارتکاب جرايم و تخلفات را با اتکا بر آموزه هاي ديني در راستاي اجراي صحيح مأموريت ها مورد تأکيد قرار مي دهد.
وي گفت: آسيب هاي فردي، اجتماعي و سازماني همچون، دنياگرايي، ناسپاسي، تبعيض، سهل انگاري در انجام وظايف، ناآگاهي، ترک امر به معروف و نهي از منکر، نظام هاي اداري نامناسب و فرهنگ نادرست سازماني، کارکنان انتظامي را از رسيدن به هدف غايي باز مي دارد.
سردار امان اللهي خاطرنشان ساخت: نيروي انتظامي به عنوان سازمان اثرگذار و مسئول در حفظ آرامش و برقراري نظم و امنيت عمومي، نيازمند توجه به امر پيشگيري از ارتکاب جرايم و تخلفات کارکنان خود است.
وي افزود: تأمين نيازهاي اوليه کارکنان، مشارکت کارکنان در امور جاري، حمايت از کارکنان در انجام مأموريت هاي سازماني و آموزش و برنامه ريزي براي ارتقاي مسائل و آموزه هاي ديني نقش مهمي در صيانت و پيشگيري از آسيب ها دارد.
فرمانده انتظامي استان تقويت ايمان، عمل صالح،خودشناسي، اخلاص، توجه به آخرت و راهنمايي و نظارت را در تحقق اين امر مهم دانست و افزود: تلاش براي داشتن خانواده اي سالم، اجراي درست قوانين و نظم و انضباط از ديگر موارد مهم است.
سردار امان اللهي تأکيد کرد: فرماندهان و مديران انتظامي مي بايست تشديد اقدامات صيانتي و پيشگيرانه از طريق راهکارهاي منطقي، برگزاري کلاس هاي آگاه سازي و نيز طرح جلسات پرسش و پاسخ براي آشنايي با مشکلات کارکنان و تلاش براي مرتفع ساختن آنها در حد مقدورات سازماني را در دستور کار خود قرار دهند.
وي بهره گيري از اخلاق و منش اسلامي و انساني در برخورد با کارکنان تحت امر را تکليفي مهم براي فرماندهان و مديران انتظامي تلقي کرد و گفت: نيروي انساني مهم ترين سرمايه يک سازمان است و براي حفظ و صيانت از آن نبايد از هيچ کوششي فروگذاري کرد.
مقام ارشد انتظامي استان يادآور شد: با نظارت و مراقبت از کارکنان انتظامي از طريق بالا بردن سطح روحيه، تقويت باورهاي ديني و انقلابي، توجه به رفاه و معيشت و نيز آموزش و آگاهي مي توان از بروز بسياري از مشکلات و آسيب هاي سازماني پيشگيري کرد.
سردار امان اللهي با بيان اينکه به هر ميزان آگاهي و دانش پليس افزايش يابد، کارايي مقابله با جرائم و آسيب هاي اجتماعي نيز افزايش خواهد يافت، افزود: با توجه به گسترش شيوه ها و شگردهاي ارتکاب جرم، آموزش ها نيز بايد بروز و جديد باشد.  
وي تصريح کرد: برنامه ريزي هاي آموزشي و اجراي آنها بايد با حفظ چارچوب ها و اتخاذ تدابير منطقي باشد تا مشکل واحدهاي اعزام کننده کارکنان به حداقل برسد و به نتايج مطلوبي دست پيدا کنيم.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، پلیس ، جامعه ، صیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.